Opinia Honda Civic 1.4 90KM (benzyna+gaz) hatchback 1997r., ocena użytkownika (24qj)

Honda Civic 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 90KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 179 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2014-11-23

liczba wyświetleń: 3631

Spalanie

Spalanie (LPG sekwencja) w miejskich korkach ok.10L a na trasie 7,5L. Wynik średni jak na ten rocznik ale też lepsze przyspieszenie. No i wspomniany olej ok.3L na 10kkm (65zł Mobil)
benzyna
gaz
Miasto
8.50
10.00
Trasa
7.00
7.50
Cykl mieszany
7.50
8.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

korozja i wyeksploatowanie zawieszenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nic - lać i jeździć

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym, bezdzietnym, czerpiącym radość z jazdy

Ocena ogólna

Honda była (bo już ją sprzedałem) moim ukochanym samochodem. Sylwetka, osiągi, bezawaryjność - tego porównywalne klasą i rocznikiem pojazdy mogą pozazdrościć. Na wspomnienie Civica do tej pory kręci mi się łezka w oku. Największy mankament to to, że już ich nie produkują. Jak każda rzecz - musi się zestarzeć choć Honda robi to z godnością i mniej widocznie niż inni konkurenci. Zmieniłem samochód na Mazde 323F BJ 1,6 (też LPG) głównie z powodu gabarytów bo już nie jeżdżę sam samochodem :) Pięć drzwi jest jednak wygodniejsze niż trzy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Civic trzyma się drogi jak przyklejony. Nie widzę powodu aby jeszcze obniżać zawieszenie. Na zakrętach można jeszcze dodać gazu :p. W mojej Hondzie z powodu wieku do wymiany nadawały się tylne "cukierki" ale nie zauważyłem jakiegoś niepożądanego zachowania na drodze.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik jak na swoją pojemność (1,4cm 90KM) ma przyzwoite osiągi. Po przejechaniu 70tys km na LPG nie zauważyłem spadku mocy ani przyspieszenia. Jedno co mąciło moje uwielbienie to zużycie oleju przez cały czas użytkowania (10w40 Mobil - ok.1L/3tys.km). Możliwe, że miała zapieczone pierścienie zbierające olej bo przy dużym wysiłku zostawiał za sobą niewielka chmurkę. Słyszałem, że to przypadłość tego silnika. Nie wpływało to na osiągi i niezawodność (zawsze odpaliła). Najlepsza skrzynka jaką obsługiwałem. W poprzednim Golfie - dzień do nocy... a obecna Mazda nie wybacza wszelkich pomyłek. W Civicu biegi można było wrzucać jednym palcem. W czasie użytkowania zmieniłem olej (wymagany hondowski). Poezja. Osiągi tak małego silnika są rewelacyjne. Przy jednostajnym przyspieszaniu przy 3tys obr samochód jeszcze dostaje więcej mocy jak przy włączeniu turbiny. Zawsze uciekniemy ze skrzyżowania.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Przedni rząd bez zastrzeżeń choć siedzenia mogłyby być trochę trwalsze i twardsze. Regulacja oparcia skokowa ale do przyjęcia. Drugi rząd do przewozu... powietrza. Gimnastyka aby zając miejsce z tyłu (fotel pasażera odjeżdża przy zwolnieniu blokady - kierowca tylko pochyla oparcie). Dłuższa podróż osób wysokich może skutkować trwałymi uszkodzeniami ciała. Można wybić sobie zęby kolanami. Zawieszenie dość twarde ale bezpieczne. Silnik nie należy do najcichszych. Przy 100km/h zaczyna przeszkadzać tym, którzy nie kochają Hondy jak ja. Wiaterek też trochę świszcze. Z czasem zaczęły dochodzić mnie również hałasy tapicerki szczególnie z tyłu kabiny. Wiek robi swoje.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko na miejscu. Przyzwyczaiłem się do regulacji wysokości świateł :). Włącznik mijania - drogowe w pokrętłach manetek - rewelacja. Pasy bezpieczeństwa trochę daleko bo słupek bryły 3D cofnięty do tyłu. Silnik dość upchnięty w komorze co utrudnia nieco dostęp np do żarówek reflektorów (z lewej strony trzeba podnieść zbiorniczek z płynem wspomagania). Wymiana oleju tylko w kanale bo filtr z tyłu silnika. Bagażnik płytki i ograniczony obudową tylnego zawieszenia

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pośrednia między Golfem (bdb) a Mazdą(dst). Dużo wydajniejsza niż w moim kolejnym samochodzie ale klimatyzacja dawał radę z zaparowanymi szybami. Ukierunkowanie dysz nawiewu dla mnie idealne. Fajna opcja z centralnym nawiewem na desce rozdzielczej przełączanym między bezpośrednim wylotem na pasażerów a neutralnym w górę (klimatyzacja nie zaziębi nam gardła)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

188cm wzrostu - widoczność doskonała mimo, że siedzi się nisko. Nie przeszkadzają słupki przednie ani tylne. Parkowanie bez najmniejszych problemów. Pochylona przednia szyba - widać sygnalizator stojąc pod nim na skrzyżowaniu ;)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów nawet przy myciu silnika wężem ogrodowym :)

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty zakupu niewyeksploatowanego egzemplarza są dość wysokie ale warto zapłacić więcej i cieszyć się bezawaryjną jazdą. Doznania z podróży niezapomniane - bardziej cieszy droga niż dotarcie do celu. W każdym mechanicznym urządzeniu występują drobne awarie ale uważam, że w Hondzie zdarzają się one sporadycznie. Nigdy nie uniemożliwiły kontynuowania podróży. Drobne usterki raczej z powodu mechanicznej ingerencji użytkownika. Spalona żarówka podświetlająca manetki ogrzewania wymaga rozebrania całego kokpitu. Wymieniłem oba przeguby, oba tłumiki, oba łożyska kół tylnych, jedną końcówkę drążka, raz (poza wymianą przegubu) manszetę. Z powodu kolizji parkingowych innych ograniczonych kierowców często naprawiałem blacharkę. Naprawiałem rdzawe nadkola. Poza tym rdza dość rzadko występowała na moim egzemplarzu. Mazda wypada zdecydowanie gorzej.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tylna kanapa niewygodna i do przewozu niczego

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ale nie tylko...

Niezawodność

autor opinii