Opinia Honda Civic 1.6 105KM (benzyna) coupe 1997r., ocena użytkownika (vpn)

Honda Civic 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.6 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 265 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-12-11

liczba wyświetleń: 1928

Spalanie

Paliwo to nie jest ulubiony trunek, za to olej już nieco tak (w ramach normy na szczęście, czyli poniżej 1l/1000km).
benzyna
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zwróciłbym uwagę, czy nie było "bite". Bo poza tym auto samo w sobie godne polecenia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lubi napić się oleju. Przyczyn może być wiele, u mnie jest to prawdopodobnie wina przebiegu auta (powyżej 260000), choć pomimo to nie bierze więcej niż 0,6-0,7l / 1000km.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Uważam, że jest zdecydowanie godne polecenia osobom, które nie mają jeszcze rodziny 2+1 i więcej - raczej młodszym (przynajmniej duchem) i z nastawieniem sportowym oraz nie posiadającym zbyt grubego portfela.

Ocena ogólna

Auto daje bardzo dużo przyjemności z jazdy. Ma ładne, smukłe nadwozie i silnik z zacięciem sportowym, pozwalający na dynamiczną jazdę w górnym zakresie prędkości obrotowej. Spory bagażnik i składane siedzenia. Niska awaryjność i niewygórowana cena z racji wieku (i przebiegu). Mniej korzystnie wypada pod względem komfortu resorowania i wyciszenia (przy 120-130km/godz. jest już wyraźnie głośniej).

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto dość pokaźnych rozmiarów, więc komfort parkowania bez czujników jest średni, na szczęście widoczność dosyć dobra.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Elastyczność silników hondy z uwagi na przypadający wysoko maksymalny moment obrotowy wypada dość kiepsko, ale które auta teraz nie odetną przy 7 tys. obr/min??? Awaryjność silnika prawie zerowa.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Siedzenia nie trzymają dobrze podczas jazdy na zakrętach, ale nie niszczą się łatwo. Dość sztywne zawieszenie, niewielkie przechyły przy braniu zakrętów.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Właściwie pod tym względem bez zarzutu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Bez zarzutu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bez zarzutu, przy założeniu że od czasu zagląda się w styki przewodów, okolica akumulatora, itp.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeśli znajdzie się zamiennik, to koszty są niewielkie w porównaniu do tego co chce Honda za oryginały.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic na poważnie, ale minimalny minus za nie najlepsze trzymanie boczne foteli przy zakrętach.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność to naprawdę cecha, którą trzeba podkreślić. Mam już prawie 14 letnie auto a poza materiałami eksploatacyjnymi w zasadzie nie miałem żadnej awarii silnika, zawieszenia, czy innych. Może to kwestia szczęścia, a może nie.

Niezawodność

autor opinii
Krzysiek