Opinia Honda Civic MB 3 1.5 d15z8 115KM (benzyna) liftback 1999r., ocena użytkownika (qfq)

Honda Civic MB 3 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.5 d15z8 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 8960

Spalanie

Spalanie jest w prządku w mieście spokojnie można się zmieścić w 7 litrach a nawet mniej zależy o dynamiki jazdy no i przede wszystkim od natężenia ruchu. W trasie 5,5 litra jest możliwe do uzyskania jadąc 80-90km/h co w wielu przypadkach jest jedyną rozsądną prędkością w polsce. Często jeżdze drogą krajową nr 5 na trasie kościan-leszno oraz kościan-poznań i częste wyprzedzanie niewiele daje bo jadąc 120km/h za chwile trzeba zwolnić bo jedzie jakiś traktor czy tir, albo np na drodze krajowej jest takie coś jak przejazd kolejowy i trzeba się zatrzymać i wszystkie auta co wyprzedzimy będą tuż za nami a paliwka spali się więcej. Przy 120 ok 7l może ciut mniej tego nie zbadałem bo nie jeździłem dużo z tą prędkością. Przy komplecie pasażerów z prędkością 140-160km/h spalanie wynosi ok 12-13litrów raz so musiałem sprawdzić jak spieszylismy się na egzamin. Więcej tak nie jeździłem bo nie mam rafinerii w domu. W obniżeniu spalania pomaga ekonomizer czyli kontrolka z napisem EKONO zapalająca się po rozgrzaniu silnika. Zapala się od 3 biegu w zwyrz od prędkości 30km/h na 5biegu świeci się do 120km/h. Podczas łagodnego przyspieszania nie gaśnie. Zgaśnie po gwałtownym dodaniu gazu oraz gdzy zamiast hamować silnikiem wciśniemy sprzęgło.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja tylnich błotników, czy posiada klimatyzację - taki łatwiej sprzedać, ale z drugiej strony po co sprzedawać takie autko. Stan zawieszenia - jest bardzo wytrzymałe ale podejrzewam, że mogą być drogie częsci

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrola oleju, regularana wymiana, nie jeździć bardzo dynamicznie na zimnym silniku, no i tankować.

Ocena ogólna

elektronika to synonimy - Toshiba, Asus, Acer, Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Technics.....) Zawsze chciałem mieć Hondę bo uważam tą markę za doskonałą i jestem jej fanem. Wg badań przeprowadzonych w USA Honda ma najbardziej lojalnych klientów. Wg tych badań kierowcy samochodów marki Honda częściej odpowiadali, że ich następnym autem będzie Honda niż właściciele mercedesów, że ich następnym autem będzie mercedes, o czymś to świadczy. Ten model Civic-a jest dobrym autem rodzinnym, jest pojemny, dynamiczny i ekonomiczny, w Internecie można znaleźć kilka artykułów, że silnik VTEC-E wyprzedza epokę o ok10 lat, dopiero teraz silniki benzynowe innych producentów przy mocy ok 110-115KM spalają poniżej 7litrów. Hondę trzeba po prostu lubić, nie jest to auto dla wszystkich zwykłych ludzi jak skoda, VW, Opel, Ford czy inna popularna marka. Honda ma swój styl, swoją duszę i sportowy charakter. ZDECYDOWANIE POLECAM HONDĘ CIVIC ZWŁASZCZA Z SILNIKIEM 1.5 VTEC 115KM.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się przewidywalnie choć jest trochę podsterowne. Układ kierowniczy bardzo dobrze pozwala wyczuć co się dzieje z przednimi kołami, wspomaganie nie jest zbyt silne. Zawieszenie w moim modelu należy do serii komfort i jest ciut bardziej miękkie niż seryjne, brat ma ten sam model tylko 1.4 90KM i jest wyczuwalnie sztywniejszy ale po zastosowaniu odpowiednich opon - ja mam 195/60 nie ma większych różnic w prowadzeniu a wygoda większa, choć ja i tak skłaniam się ku wymianie zawieszenia na sztywniejsze ponieważ silnik ma spore możliwości. Parkowanie - promień skrętu przeciętny, widoczność wyczucie gdzie się kończy tył auta problematyczne, ja mam jeszcze seryjny spoiler n klapie co jeszcze to utrudnia

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik pracuje bardzo równo nawet na biegu jałowym kiedy po rozgrzaniu ma ok 650-700obr/min. Elastyczność jak na charakter jednostek Hondy jest bardzo dobra - można jechać 60km/h na 5 biegu i przy rozsądnym wciskaniu gazu w miarę płynnie przyspieszać. Skrzynia biegów działa bardzo dobrze tylko czasami po nocnym postoju wsteczny trochę haczy zwłaszcza na mrozie. Przełożenia w skrzyni są długie chyba najdłuższe we wszystkich Hondach - na drugim biegu można jechać 110km/h ogólnie przyspieszenie na tym cierpi ale spalanie jest mniejsze a 0-100 w ok 10,7s jest akceptowalne. Przyspieszenie 60-120 i 80-120 zależy naturalnie od biegu przy 60 na 5 trochę to trwa od 80 już jest lepiej, na czwartym biegu w obu przypadkach jest dobrze , na trójce bardzo dobrze, można też skorzystać z dwójki leczy przy redukcji na 2 w okolicach 80km/h trzeba mieć trochę wprawy, żeby sprzęgła zanadto nie katować i rozrządu nie zerwać przy 60 redukcja na 2 to nic nadzwyczajnego. Niektórzy narzekają na wysokie zużycie oleju przy wyższych prędkościach obrotowych ja sobie z tym radzę olejem półsyntetycznym 10W/40 Castrol Magnatec. no i nie nadużywam czerwonego pola na obrotomierzu ponieważ jestem jeszcze studentem nie stać mnie podwyższone zużycie paliwa. Ale od czasu do czasu podczas wyprzedzania daję silnikowi to co lubi najbardziej czyli 6900obr/min

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie pracuje bardzo cicho, pod tym względem jest lepsze niż wiele nowszych konstrukcji. Resorowanie zarówno bez obciążenie jak i z pełnym obciążeniem jest bardzo dobre i nie dobija na nierównościach. Fotele są bardzo dobre i mają dosyć dobre podparcie boczne. Tylnia kanapa również jest dobra pod tym względem, niektórzy o słusznej posturze narzekają, że są nieco za miękkie ale jak dla mnie jest OK, nie odbyłem jeszcze dłuższej podróży jak narazie najwięcej to ok 200km i nie czułem zmęczenia. Wycieszenie jest kwintesencją w wydaniu Hondy tzn, kiedy nie chcemy to silnika nie słychać do ok 2500obr/min kolejny przedział to 3000-5500 wtedy silnik jest dobrze słyszalny a ok 6000 i więcej tak jakby maty wygłuszające się gdzieś chowały i słychać uzależniający dźwięk silnika VTEC

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem z tyłu również nie można narzekać oczywiście dla trójki pasażerów jest trochę mało miejsca lecz konkurenci oferują jeszcze mniej miejsca. Jest to jedno z najobszerniejszych w swojej klasie w tamtych latach tzn 1995-2000 zarówno pod względem miejsca z przodu jak i wielkości bagażnika, nawet nowsze konstrukcje są pod tym względem gorsze o tej Hondy np golf IV, czy opel Astra II, zarówno ASTRA jak i GOLF są mniej przestronne a golf ma mniejszy bagażnik astra ma porównywalny. Jakość materiałów jak na japończyka jest bardzo dobra to chyba dzięki angielskiemu pochodzeniu i powiązaniu z roverem. Nawet pojazdy z początku produkcji mają tapicerki wyglądające jak nowe. Tutaj znów można przytoczyć podobno wzór klasy kompakt tj VW Golf, nawet model IV generacji a więc młodszy ma wytarte czy połamane przyciski. Ergonomia jest OK z wyjątkiem umiejscowienia przycisków sterowania elektrycznymi szybami oraz brak podświetlenia przycisków świateł awaryjnych oraz podgrzewania tylnej szyby. Karoseria - do roku 1997 rdzewiały tylnie błotniki na wysokości łączenia ze zderzakiem po 1997 usunięto tą wadę fabryczną. Możliwość aranżacji jest przeciętna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy pojemny bagażnik z idealnie płaską podłogą lecz nie można złożyć części kanapy w celu przewiezienia większej ilości bagażu i zabraniu min 3 osób. Fakt oparcie kanapy jest dzielone 40:60 ale sama kanapa już nie. Można więc złożyć część oparcia to tylko trochę podnosi wielkość bagażnika

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa sprawnie i szybko schładza wnętrze - jest bardzo wydajna. Ogrzewanie nieco mnie zaskakuje ponieważ silnik nagrzewa się bardzo szybko nawet podczas mrozów a wnętrze nagrzewa się stosunkowo wolno, być może w moim autku nagrzewnica już trochę kamieniem zaszła lub termostat otwiera się ciut za szybko. Jednak ogrzewanie jest na tyle sprawne, że nie mam zamiaru nic wymieniać. Dmuchawa w ogrzewaniu powyżej prędkości I działa zbyt głośno. II jest już bardzo dobrze słyszalna a III i IV uciążliwe ale wtedy przednia szyba odparowuje w mgnieniu oka, a strumień powietrza płynący z głównych kratek głowy nie urywa co jest ważne gdy używa się klimatyzacji tak szybko się nie przeziębimy.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność w każdym kierunku jest bardzo dobra trochę przeszkadza wysoki tył na parkingach nie widać nawet stojącego roweru czy betonowych słupków w normalnej eksploatacji w ruchu widać wszystko jak na dłoni zauważyłem że jest bardzo małe martwe pole w lusterkach bocznych. Więc ogólna widoczność jest OK ale po przesiadce z innego auta zawsze trzeba się trochę oswoić bo siedzi się nisko. Zawsze można fotel podnieść bo jest regulacja.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Tutaj widać typową japońszczyznę. Samochód nie należy do najnowszych więc za dużo elektroniki nie ma a to co jest jakoś nie chce sie popsuć tutaj skośnookie w przeciwieństwie do renault, forda i innych z europy wiedzą jak to robić (podam kilka przykładów, że Japonia i elektronika to synonimy - Toshiba, Asus, Acer, Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Technics.....)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny częsci mnie zaskoczyły, jeśli chodzi o paski wielorowkowe i rozrząd doliczając do tego olej zapłaciłem 250zł, robocizny na szczęście nie liczę bo wszystko wymieniłem sam. Ogólnie podobno częsci do Hondy są drogie wg mnie z jednego powodu sprzedaje się ich dwa razy mniej niż do innych samochodów bo sie nie psują no i są wykonane z porządnych materiałów. Robcizna przy Hondzie nie jest niczym przyjemnym. Pierwszy raz wymieniałem pasek rozrządu w Hondzie, jeszcze się uczę więc nie mam dużego doświadczenia. Wymiana zajęła mi ok 10godzin trzeba było dorobić soecjalny klucz, podnieść silnik odkręcić pompę i zbiorniczek wspomagania jednym słowem masakra, na kołach napędu rozrządu jest w sumie 6znaków trzeba było poszukać w necie wg których ustawiać. W warsztatach cena robocizny wymiany rozrządu to ok 700-800zł.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wygodny i stosunkowo pewnie się prowadzi dwie sprzeczności jednak można pogodzić. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu robi swoje. Jest to konkurent tak chwalonego zawieszenie Forda Focusa

Komfort jazdy

autor opinii