Opinia Honda Civic 1.4 iS 16V 105KM (benzyna) liftback 1998r., ocena użytkownika (22a)

Honda Civic 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.4 iS 16V 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 124 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 5288

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy kazdym samochodzie stan techniczny. Wsród hondziarzy ponoć chodzi powiedzenie, że cudem jest trafić bezwypadkową używaną Hondę - niestety moja tylko potwierdziła regułę, ale mimo 3 stłuczek (bo trudno by mówić o wypadkach) poprzedniego właściciela (tylu się doliczył fachowiec na oględzinach) jeździ się nią wspaniale.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na elektryczne lusterka - już dwa razy miałem wydłubane. Poza tym lać paliwo i cieszyć się jazdą...

Ocena ogólna

Jak już wspomniałem, przesiadłem się do Hondy Civic z Citroena ZX 1,9D Kombi. Jest to radykalna zmiana - inne paliwo, inny charakter pracy silnika, inne zawieszenie, więc i prowadzenie się samochodu, ale wszystko na plus. Generalnie służbowo i prywatnie używałem: Fiata 126p, Citroena ZX 1,9D Kombi, Citroena ZX 1,4i Kombi, Forda Escorta 1,8TD Kombi, Forda Escorta 1,6 16V Kombi, ale Honda Civic, to zupełnie nowa sfera wrażeń z jazdy samochodem. Jest to autko o mocnym i zdecydowanym charakterze, które świetnie sprawda się w dynamicznej jeździe, gwałtowne zmiany biegów, czy nagłe przyspieszenie znosi dzielnie i wspomaga to jeszcze doskonałą trakcją. Czasem wpada w nadsterowność, więc kierowca musi być tego świadom, przy jeździe na przykład po wilgotnej, czy śliskiej jezdni. Generalnie jeśli będę zmieniać auto, to niwątpliwie znowu oglądać się będę za Hondami.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Bardzo dobrze trzyma się nawierzchni, świetnie wchodzi w zakręty i z nich wychodzi, wspomaganie kierownicy, hamulce przód szczęki, tył bębny - i ten tył trochę niedomaga, ale to raczej wina samej konstrukcji bębnów, sądzę, że bębny nigdy nie będą dobrze hamować w dłuższym okresie czasu użytkowania, jakie by to auto nie było. Autko zgrabnej sylwetki, ze stosunkowo krótkim tyłem i dobrą widocznością, przy parkowaniu nie sprawia problemów.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik mam po małej modyfikacji głowicy, zaworów i rozrządu, więc elastyczność silnika i przyspieszenie są jak dla mnie wyśmienite - zwiększona jest też moc do ok. 105KM, więc w początkowych danych tego opisu, to nie była pomyłka.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Moim zdaniem jest to samochód o charakterze poniekąd bardziej sportowym niż komfortowym, utwardzone zawieszenie wyklucza komfort jazdy na wybojach, ale zabujać też potrafi, więc ogólnie jestem zadowolony. Natomiast przy pełnym obciążeniu, czy to z jakimś bagażem, czy kompletem pasażerów, komfort jazdy znacznie spada, szczególnie z tyłu. Wyciszenie bez zarzutu - przy tłumiku fabrycznym, który wymieniłem na cywilno/sportowy i poziom hałasu w pewnych rejestrach jest troszkę uciążliwy - niemniej, to na własną prośbę :-)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca dużo, ale przy jeździe z jednym pasażerem z przodu, ewentualnie dwojgiem siedzących po prawej, natomiast za mną miejsca nie ma za dużo nawet na nogi dziecka. Wygoda obsługi - bez specjalnych uwag. Bagażnik jak na tej wielkości samochód jest ogromny - wystarcza mi w zupełności, nawet w czasie wakacji... Co do wykończenia, to wkurzają mnie zaślepki śrub mocujących rękojeści pasażerów w przysufitce, które lubią spadać i się gubić. Aranżacja - mogę tylko powiedzieć, że to wdzięczne auto dla systemów audio, ma bardzo dobrą akustykę.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pozytywne uwagi - wewnętrzny filtr przeciwpyłkowy, zbawienie dla alergików i mozliwość odcięcia wlotu powietrza z zewnątrz, przy zachowaniu nawiewu. Negatywne uwagi - bardzo głośna dmuchawa na 3 i 4 biegu. Awaryjne oporniki w przełączniku dmuchawy.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Mała uwaga - wycieraczka po stronie pasażera jest krótsza i ma słaby zasięg, prawie połowa szyby po tamtej stronie jest w zimie ciągle brudna.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niewątpliwie niezawodność, to podstawowy atut Hondy Civic z lat 1995-1999.\\r\\nDodatkowo bardzo mile zaskoczyła mnie możliwość regulacji wysokości kolumny kierownicy oraz pionowej regulacji fotela kierowcy.

Niezawodność

autor opinii
Maciej Kostrzewa