Opinia Honda Concerto 1.6i16 1.6 16V DOHC 130KM (benzyna+gaz) liftback 1992r., ocena użytkownika (4j3)

Honda Concerto 1.6i16 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.6 16V DOHC 130KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 253 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 3230

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.90
11.90
Trasa
9.90
9.90
Cykl mieszany
10.90
10.90

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

hmm... wycieki oleju spod pokrywy zaworow (warto zajrzec do gniazd swiec). Przy instalacji lpg musza byc dobre przewody zaplonowe. Warto zorientowac sie kiedy byly wymieniane paski (rozrzad, klima, wspomaganie) no i w zasadzie tyle

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Oczywiscie sprawdzac olej, nie krecic za wysoko zimnego silnika i nie ignorowac ewentualnego zapalenia sie pomaranczowej lampki check engine - pod dywanikiem pasazera jest dioda kontrolna ktora dokladnie powie o co chodzi i niejednokrotnie zaoszczedzi czasu i pieniedzy :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Praktycznie kazdemu :) kazdy znajdzie w nim cos dla siebie

Ocena ogólna

Swietne i solidne auto. Szczegolnie z takim wyposazeniem i za takie pieniadze. Dlatego tez tak malo ich na rynku wtornym! - malo kto chce sie pozbyc takiego samochodu

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Wszystko ladnie pieknie ale troche za mocno wspomagany choc precyzyjny uklad kierowniczy - z jednej strony wszystko da sie zrobic jedna reka a z drugiej trzeba sie bardzo pilnowac np. na autostradzie. Zawieszenie to fajny kompromis miedzy komfortem a sportowymi aspiracjami. Jesli chodzi o hamulce to tarcze z tylu i z przodu daja rade ale niestety w mojej wersji brak abs\\\'u.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Honda jak to Honda - lubi wysokie obroty i ponizej 3000rpm jest dosc niepozorna (ale nie mozna powiedziec jak to niektorzy mowia, ze nie istnieje!). Mozna wiec pojechac i spokojnie a co za tym idzie ekonomicznie i bardzo dynamicznie co trzeba oczywiscie okupic nieco wyzszym spalaniem. Silnik to jednostka wysokoobrotowa, dwa walki, szesnascie zaworow i elektroniczny wtrysk pozwalaja krecic go spokojnie do 7000 a nawet i dalej. Dzieki temu pierwsza setke osiagamy juz na koncowce dwojki, a druga - piatki :> Silnik jest dosc elastyczny, przy normalnym wyprzedzaniu od 70-80km/h w zasadzie nie jest konieczna redukcja do czworki. Skrzynia biegow jest dobrze zgrana z calym ukladem napedowym. Brakuje mi jednak w niej szostego, ekonomicznego i \\"cichego\\" biegu - dzwiek silnika jest naprawde przyjemny ale przy dluzszej autostradowej jezdzie moze byc meczacy (90km/h to dokladnie 3000rpm na piatce, setka to ok. 4000rpm, itd.)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Do zawieszenia, jak juz pisalem, nie mam zadnych zastrzezen - i z obciazeniem i bez. Za fotele Honda ma u mnie duzy plus - bardzo wygodne, solidnie wykonane (welur), fotel kierowcy ma duzy zakres, regulacji. Z tylu nie jezdze ale podobno jest wygodnie - czworka pasazerow na tylnej kanapie nie narzekala przez 100km ;), a trojka ma zupelny luksus. Wyciszenie jest niestety srednie, szcegolnie przy wyzszych predkosciach - ale mi jakos szczegolnie to nie przeszkadza :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca nikomu nie brak w mojej Hondzie :) - jest zgodnie z oczekiwaniami a moze nawet i lepiej. Bagaznik jest pakowny i dosc ustawny. U mnie miejsce zabiera kolo zapasowe (butla lpg w jego miejscu) a i tak bagaze piatki dobrze zaopatrzonych studentow mieszcza sie :) warto wspomniec o dzielonej w stosunku 2:1 tylnej kanapie Schowek jest standardowy przed pasazerem, do tego polka na drobiazgi przy drazku zmiany biegow, pojemnik na monety po lewej stronie kierownicy, kieszenie na obydwoch przednich fotelach i popielniczka czy cos takiego dla pasazerow tylnej kanapy. Za materialy smialo daje 10 - musza byc naprawde dobrej jakosci skoro po 15 latach i 250tysiacach km wygladaja tak dobrze. W dodatku deska jest z miekkiego jasnego tworzywa (udawajacego skore?) no i nic w niej nie skrzypi. Ergonomia obslugi jest dobra - jedyne zastrzezenie mozna miec do miejsca montazu radia - dosc nisko ale nie znowu jakos tragicznie. Zegary czytelne - rowniez bez zastrzezen. Na nadkolach pojawia sie u mnie powoli korozja ale to raczej normalne w tym wieku. Warto oczywiscie szybko na to zareagowac. Generalnie blacharka jest niezle zabezpieczona.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak zastrzezen - zima szybko grzeje a latem chlodzi - fabryczna klima naprawde dobrze sobie radzi. Dla amatorow jazdy z wiatrem we wlosach jest rowniez elektrycznie otwierany i uchylany szklany szyberdach.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Za lusterka dalem 9 ale to tylko dlatego ze u mnie w prawym jest prawdopodobnie nieoryginalne szklo - inne proporcje i jasnosc obrazu. Poza tym jest naprawde dobrze choc trzeba uwazac na martwe pole.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Musialem cos wybrac wiec wybralem spalanie - ale to ze jest jakie jest to tylko i wylacznie moja zasluga, a raczej mojego stylu jazdy :) jak chce to potrafie zejsc w trasie do 9litrow gazu co jest juz niezlym wynikiem, a czasem i 13,5 spale

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zaznaczylem naped choc tak naprawde zakoczylo mnie wiecej rzeczy - i komfort i wnetrze.\\r\\n\\r\\nNie zaskoczyla mnie jedynie niezawodnosc - spodziewalem sie jej :)

Napęd

autor opinii
i