Opinia Honda CR-V Elegance 2.0 150KM (benzyna) kombi 2007r., ocena użytkownika (s7a)

Honda CR-V Elegance 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 42 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-04-18

liczba wyświetleń: 9984

Spalanie

Za mały zbiornik paliwa ogranicza zasięg. Spalanie jak na gabaryty auta i moc silnika bardzo przyzwoite. Przy stosowaniu zasad eco jazdy można zejść zdecydowanie poniżej 10 l w mieście. Tym autem da się jeździć na 6 biegu przy 60 km/h
benzyna
gaz
Miasto
10.70
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jeżeli szukasz komfortowego auta o niebanalnym wyglądzie do uniwersalnych zastosowań, to CR-V jest dla ciebie.

Ocena ogólna

Bardzo fajne auto o bardzo uniwersalnych zastosowaniach. I dla rodziny i dla firmy. Daje komfort poruszania się w niemal każdych warunkach. Zarówno miejskie "wertepy" jak również autostrada i delikatny teren są dla CR-V żywiołem. Nie wspomnę o zimie. Ta z 2009/2010 dała nam srogo w kość. Dzięki mojej CR-V nie miałem najmniejszych problemów z dotarciem do celu nawet w bardzo trudnych warunkach. Nie jest, to auto idealne. Lepszy układ kierowniczy, mocniejszy silnik, szybki automat i byłoby blisko doskonałości.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy świetnie sprawuje się w jeździe miejskiej. Wszelkie manewry i parkowanie nie nastręczają żadnych problemów. Poza miastem jest nieco gorzej. Nadmierne wspomaganie przy większych prędkościach i słaba precyzja. Jest lepiej niż u większości konkurencji ale do ideału daleko.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Fajny, elastyczny silnik. Zmienne fazy rozrządu dają możliwość bardzo spokojnej, oszczędnej i płynnej jazdy miejskiej oraz bardzo dynamicznej jeżeli zachodzi taka potrzeba. Oczywiście, tradycyjnie dla Hondy, dynamicznie zaczyna się robić od 3,5 tys. obrotów. i-VTEC zmienia fazy przy 4 tys. dając wrażenie podobne do uruchomienia turbiny. Jazda CR-V w tej konfiguracji wymaga częstej zmiany biegów.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Sprężyste i jednocześnie komfortowe zawieszenie daje sporo frajdy z jazdy po naszych dziurawych drogach. Auto pewnie pokonuje zakręty, nie przechyla się w nich. Gdyby układ kierowniczy byłby precyzyjniejszy szybkie pokonywanie zakrętów było dziko przyjemne. Zawieszenie pracuje stosunkowo cicho. Wyciszenie jest dobre choć mogłoby być lepsze szczególnie w zakresie odgłosów toczących się kół. Fotele z przodu są komfortowe i nie męczą nawet na długich trasach. Brakuje im jednak precyzji ustawień. Podłokietniki powinny być szersze. Tylna kanapa, bardzo funkcjonalna jest jednak mało wygodna. Pasażerowie na dłuższej trasie czują dyskomfort.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu i z tyłu jest dużo. Zupełnie płaska podłoga z tyłu daje dodatkowy komfort oraz możliwości wykorzystania miejsca. Liczba schowków i ich rozmieszczenie jest wystarczająca. Tragicznie rysujące się plastyki. Progi przy drzwiach i bagażniku, miejsca najbardziej narażone wykonane są z miękkiego i rysującego się tworzywa. Paskudnie to wygląda. Wnętrze jest bardzo funkcjonalne i pozwala na dużą dowolność kształtowania przestrzeni użytkowej. Wzór do naśladowania.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajne i skuteczne ogrzewanie i schładzanie wnętrza. Nawiewy na tył są umieszczone jedynie pod przednimi fotelami (są w brew temu co piszą niektórzy, że ich nie ma w ogóle).

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu znakomita. Do tyłu jest gorzej ale wielkie lusterka boczne + czujniki cofania załatwiają sprawę w 100%. Nie mam żadnych problemów z precyzyjnymi manewrami tyłem.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

To Honda i w tym zakresie zachowuje się tak jak na tę markę przystało.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wszystkie drobiazgi, które były robione w ASO zostały wykonane w ramach gwarancji. Efekt lejącej się na głowę wody z otwartej klap bagażnika również.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mało precyzyjny układ kierowniczy, troszkę za słabe wyciszenie

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Fajny silnik i przeniesienie napędu na 4 koła.

Napęd

autor opinii
Paweł