Opinia Honda CR-V executive 2.0 155KM (benzyna) terenowy 2013r., ocena użytkownika (24kv)

Honda CR-V executive 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 155KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 14 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-08-11

liczba wyświetleń: 4812

Spalanie

Jeżdżę szybko stąd powyższe dane. Ale przy oszczędnej jeździe i wykorzystywaniu sytemu start/stop (działającego bezbłędnie, ale którego nie lubię) da się bez problemu uzyskać 9/7/8. Myślę, że przy tej masie i oporach powietrza jest to wynik dobry, a współczesne samochody z mniejszą pojemnością i turbo nie są lepsze, a często spalają więcej. A niezawodność Hondy,nieporównywalna,w cenie.
benzyna
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bez uwag.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Bez uwag.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom poszukującym niezawodnego samochodu na każde warunki (ważne w naszej strefie klimatycznej przy śnieżnych zimach i np. wyjeździe na narty,na tzw.łono natury itd.), o b.dobrym komforcie, pakownego, bez ekstrawagancji, bez ambicji startowania

Ocena ogólna

Wg mnie najlepsze auto w swojej klasie (oczywiście nie analizując marek premium) w stosunku do założeń klasy średnich SUV-ów.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Doskonałe trzymanie się nawierzchni, nawet przy dużych prędkościach, bez przechyłów. B. dobry komfort jazdy i precyzja ukł. kierowniczego z dobrze dostrojonym wspomaganiem. Najlepszy komfort jazdy w stosunku do bezpośrednich konkurentów, z najmniejszą różnicą w stosunku do limuzyn klasy średniej.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silniki Hondy są zdecydowanie najlepsze, z dobrą elastycznością, bardzo dobrymi wrażeniami akustycznymi i fajnie dodatkowo budzą się(jak jest to potrzebne) po 4 tys.obrotów(zmienne fazy)jakby uruchamiała się sprężarka. Doskonała precyzyjna skrzynia biegów, b. dobre zestopniowanie jej. Idealnie umieszczona gałka zmiany biegów.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Doskonały, jak na ten typ samochodu,komfort jazdy z różnym obciążeniem - najlepszy w klasie i nie różniący się od popularnych limuzyn kl. średniej. Dobre wyciszenie (mimo większych oporów powietrza). Zbyt krótkie siedzenia przednie. Kanapa tylna zbyt "ławkowa",co trochę doskwiera przy długich podróżach, chociaż nie jest źle.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń przód i tył rewelacyjna. Wspaniała płaska podłoga z tyłu. Trochę mało schowków(np.pod siedzeniami). Materiały dobrej jakości, dobrze spasowane. Niektóre twardsze plastiki dość łatwo się rysują. Rewelacyjny mechanizm składania tylnej kanapy i zmiany nachylania oparcia. Ergonomia bez zarzutu. Wzornictwo bez udziwnień i zbędnych fajerwerków, stąd łatwo nie opatrzy się. Dobra widoczność naokoło.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez uwag - doskonała. Moja CR-V-ka ma max specyfikację ze szklanym dachem z elektryczną roletą. Jest to fajne rozwiązanie. Zdecydowanie wolałbym szklany dach uchylny/rozsuwany (jak to jest możliwe u bezpośredniej konkurencji w klasie)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Doskonała, bez zarzutu. Doskonałe duże lusterka wsteczne, ale ze względu na urodę auta mogłyby być mniejsze i ładniej wyprofilowane. Doskonale działające czujniki parkowania przód i tył oraz wspaniały wynalazek z b. dobrą jakością obrazu kamera cofania

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jak to u Hondy - wzorowa.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Powyższy wynik na podstawie własnej oceny, wielu znajomych użytkowników Hond i forów internetowych. Ja miałem 0 (zero)usterek.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy i każda funkcja uruchamiana w tym samochodzie jest b. praktycznie, logicznie przemyślana i zaprojektowana oraz działa w trybie w którym nie można nic poprawić (np:automatyczne światła, profile pracy automatycznech wycieraczek i spryskiwaczy, zamykanie/otwieranie i blokowanie samochodu, funkcje sterowania(b. bogate) z kierownicy itd.). W innch samochodach, których używałem, ok.10 w swoim życiu(różnych marek), nie było to tak logiczne.

Komfort jazdy

autor opinii
Krzysiek