Opinia Honda HR-V 4x4 1.6 Vtec 124KM (benzyna+gaz) terenowy 2004r., ocena użytkownika (25f9)

Honda HR-V 4x4 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.6 Vtec 124KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 198 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-12-28

liczba wyświetleń: 2179

Spalanie

samochód głównie lata w trasie, średnio spalanie wychodzi ok 8,5 PB i ok 10 l LPG
benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.30
Trasa
7.50
9.00
Cykl mieszany
8.80
10.20

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ogniska korozji, czy tylny napęd był serwisowany ( wymian oleju w przekładni ), regulacja luzów zaworowych, oraz kiedy był wymieniany pasek rozrządu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Stan oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto dla osób które już się nie spieszą, potrzebują auto którym mogą zjechać z asfaltu lub zimą przejechać po nie ośnieżonym odcinku drogi

Ocena ogólna

Bardzo dobrze się prowadzi, bardziej jak auto osobowe niż suv, nie ma problemów z krawężnikami dziurami i zjazdem z dróg utwardzonych. Przy problemach z trakcja przodu dołącza się tylny napęd i jedziemy dalej. Bardzo wygodnie się wsiada i wysiada z przodu z tyłu gorzej ale jest to raczej auto dla 2 osób + dziecko. Bagażnik nie powala szczególnie jak koło dojazdowe jest w środku, ale po zdjęciu półki można ładować wyżej i jest ok. Brak progu załadunkowego powoduje ze osoby mające problem z kręgosłupem mogą wygodnie wyjmować bagaże. Duża masa własna samochodu ( ok 1370 kg ) powoduje ze silnik o mocy 124 KM i maksymalnym momencie ok 5 tyś obrotów jest trochę słaby i jednostka o mocy ok 140 KM spowodowała by większą przyjemność z jazdy . Krótkie ze stopniowanie skrzyni biegów pozwala na uzyskanie bardzo przyzwoitego przyspieszenia, ale spowodował również ze przy 4 tyś obrotów silnika mamy tylko ok 125 km /h. Prędkość podróżna to ok 120 km/h ( jest cicho i przyjemnie )

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto przy poprzecznych nierównościach ma tendencje do bujania. Jazda na wprost lub po zakrętach czysta przyjemność. Bardzo duże lusterka boczne ułatwiają manewry na parkingu i podczas prowadzenia

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

autem przejechałem 30 tyś km, silnik VTEC lubi obroty i olej, poniżej 2,5 tyś mało się dzieje, później silnik ożywa, przyspieszenie do 100 km /h wystarczające, w trasie da się spokojnie wyprzedzać ciężarówki, należy pamiętać ze nie jest to auto sportowe a crossover, jeżeli ktoś zamierza śmigać powyżej 140 i szybciej to odradzam

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Auto z maksymalnym obciążeniem ma większe tendencje do bujania na nierównościach. w czasie jazdy po dużych nierównościach słychać zawieszenie. na trasie do 120-130 km /h nie trzeba pogłaśniać radia, potem słychać silnik i owiewające powietrze.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu bardzo wygodnie dużo miejsca z tyłu osoby o średnim wzroście nie będą miały problemów, dodatkowo regulacja pochylenia oparć tylnych foteli poprawi komfort podróżowania. Deska wykonana z twardego plastiku, dobrze spasowana i nie trzeszcząca w czasie jazdy. Schodzi srebrna farba z klamek i środkowego panelu. Sylwetka samochodu bardzo mi się podoba. Trzeba zwrocić uwagę na korozję

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

samochód szybko się nagrzewa i chłodzi. Dmuchawa dość głośna przy 3 i 4 biegu

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Mała szyba z tyłu rekompensowana jest bardzo dużymi lusterkami bocznymi. Jako ze do cofani używam lusterek bocznych widoczność świetna.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

samochód niema fajerwerków to i nie ma problemów z elektronika. Dość szybko przepalają się żarówki podświetlenia licznika ( nie wiem czy to problem modelu czy moze jakości współczesnych żarówek )

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

jest to pierwsza moja Honda i samochód nie ma lekko samochód w 9 miesięcy przejechał 30 tyś km. usterka które mnie zdziwiły jest pękanie półosi, nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim problemem. Poza tym wymianie podlegają części eksploatacyjne. Cena części bardzo przyzwoita- jestem zaskoczony na plus.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

trochę dużo pali jak na silnik 1,6 ale z drugiej strony ma napę 4x4 i jest crossoverem

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

całe auto zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Bardzo dobre prowadzenie, nie najgorszy silnik i bardzo dobra widoczność. W nocy nie oślepiają inni kierowcy i rzecz jak dla mnie najważniejsza bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Często pokonuje jednorazowo trasy ponad 400 km jednego dnia i nie wysiadam z hondy połamany a to jest duża zaleta

Inne

autor opinii
Andrzej