Opinia Honda HR-V 4x4 1.6 D16W1 105KM (benzyna+gaz) terenowy 2000r., ocena użytkownika (25rp)

Honda HR-V 4x4 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.6 D16W1 105KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2018-08-23

liczba wyświetleń: 1686

Spalanie

Przy jeździe powyżej 120 km/h, można powoli zapomnieć o pojęciu ekonomi. Przy ekstremalnych prędkościach "co fabryka dała" potrafi łyknąć do 15 litrów
benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.00
Trasa
8.00
9.60
Cykl mieszany
9.20
10.20

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1.Korozja tylnej klapy. 2.Czy dyferencjał nie hałasuje przy włączonym tylnym napędzie. 3.Elektryczne składanie lusterek (czy nie przeskakuje zatarty mechanizm)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Stan oleju i Paliwa :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Idealne auto dla Osoby lubiąca zwiedzanie niedostępnych miejsc, nie koniecznie duże prędkości. świetne auto na wyjazdy fotograficzne.

Ocena ogólna

Nie jest to auto z eleganckim wnętrzem, ale wygodne. Napęd na 4 koła i wysokie zawieszenie pozwala wjeżdżać naprawdę w niedostępne dla zwykłych aut miejsca. Przy regularnych przeglądach i bieżących regulacjach i wymianach zużytych części, odwdzięcza się bardzo wysoką bezawaryjnością. Dwie rzeczy o których nie wolno zapominać to regulacja luzów zaworowych co 25-30 tysięcy kilometrów, oraz co wymiana oleju w tylim dyferencjale co 2 lata.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Podczas dynamicznej jazdy na zakrętach trzeba się przyzwyczaić do włączającego się tylnego napędu, bo zmienia się trochę trakcja samochodu

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

W wersji ze 125 konnym silnikiem znacznie lepsza dynamika

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Brak 3-go pasa z tyłu w niektórych modelach, z tyłu dla trzech osób będących przy kości troszkę ciasno, do 100 km/h komfortowo, później zaczyna być głośno. Bez obciążenia tył lubi czasami pohałasować na dużych nierównościach.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość materiałów wysoka choć są to prawie wszędzie "chamskie" plastiki, to jednak trwałe i estetyczne. Karoseria trwała choć należy regularnie konserwować tylną klapę, lubią pojawiać się na dolnej części ogniska korozji.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mankamentem może być wolno schładzająca wnętrze klimatyzacja, ale poza tym świetnie rozplanowane kratki nawiewów i wydajna dmuchawa.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Lusterka boczne są w porównaniu do innych samochodów tej klasy wręcz ogromne :).

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Aerodynamika cegły, robi niestety swoje.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wsiadam do auta i mogę jechać bez obaw na drugi koniec europy.

Niezawodność

autor opinii
Lechosław