Opinia Honda HR-V napęd na przednią oś 1.6 105KM (benzyna) terenowy 2000r., ocena użytkownika (r8x)

Honda HR-V napęd na przednią oś 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.6 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-02-21

liczba wyświetleń: 5709

Spalanie

Nigdy nie testowałem go na trasie lub tylko w mieście a trzeba coś tu wpisać bo system nie chce zapisać opinii. Ogólnie latem 7 z przodu, zimą 8 z przodu.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie z napędem tylko na przód trzeba sprawdzić czy auto nie ma usterek powypadkowych i czy było regularnie serwisowane. Generalnie jest nie do zajechania.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba pamiętać, że silnik nie posiada płynnej regulacji luzów zaworowych i trzeba raz na pół roku wykonać regulację ręcznie. Reszta jak w innych modelach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym ludziom, którzy nie zamierzają jeździć po głębokim terenie, rodzinom z małym dzieckiem i wszystkim osobom, które muszą jeździć po drogach na terenie naszego kraju.

Ocena ogólna

Auto jest doskonałe do jazdy po naszych miastach. Wsokie, sztywne zawieszenie jest idealne do tego celu. Mam żonę i dorastającą córkę. T autko służyło nam dzielnie przez 4 lata. Gdyby dalej było w produkcji to już bym jeździł 5-cio drzwiowym modelem wyprowadzonym z salonu ale z napędem tylko na przód.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto z napędem tylko na przód. Zawieszenie "twarde" ale tak właśnie ma być. Po 190000 km jedynie zaczęły siadać gumowe końcówki na drążku reakcyjnym (2x40zł). Pikuś:-)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik Hondy wysokoobrotowy - nic dodać, nic ująć. Jest tak prosty, że nawet luzy zaworowe trzeba ustawiać ręcznie. Traktuję to jako zaletę. Nie lubię aut przekombinowanych.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Szczerze mówiąc pow. 4 tyś. obrotów zaczyna być głośno. Fotele trochę spartańskie. Ale całość jest taka jaka powinna być w tym aucie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z bagaznikiem szału nie ma. Z tyłu nie siedzę więc jest mi to obojętne.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie bez uwag.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Z przodu jest kłopot z słupkami. Tworzą "pole martwe" i trzeba uważać, żeby nie trafić np. pieszego. Lusterka boczne - rewelacja. Będę za nimi tęsknił.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bez uwag.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty naprawy w nieautoryzowanym serwisie są do przyjęcia.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Boczne słupki przysłaniają bardzo duży promień widoku z przodu. Jest to jak zadra w ...

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest wiele rzeczy, które mnie zaskoczyły pozytywnie ale niezawodność to chyba najważniejsza cecha, która od pewnego momentu zaczęła mnie wręcz fascynować w tym autku.

Niezawodność

autor opinii