Opinia Honda Jazz 1.2 78KM (benzyna) hatchback 2005r., ocena użytkownika (x9b)

Honda Jazz 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 78KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-14

liczba wyświetleń: 7477

Spalanie

Silnik jest oszczędny, chociaż zużycie benzyny jest rzecza subiektywną i w dużej mierze zależy do kierowcy i warunków zewnętrznych. Mozna w mieście "zejść" z zużyciem bezyny do 6,2 - 6,5 l/100 km bardzo delikatnie operując pedałem gazu. Jeżeli jednak będziemy mieli co 200-300 metrów skrzyżowanie ze światłami, gdzie będziemy musieli sie zatrzymywać i ruszać z miejsca,to nawet przy dużej delikatności w operowaniu gazem trudno nam będzie "zejść" poniżej 6,8 - 7,0 l/100 km.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kupować samochód z mocniejszym silnikiem, nawet kosztem nieco wiekszego zużycia paliwa. Obecnie dostępne są dwa silniki 1,2 - 90 kM oraz 1,4 - 100 kM. Mimo, że silnik 90 kM przy tych gabaytach samochodu to nie jest mało zdecydowanie polecałbym silnik 100 kM.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto nie potrzbuje dużego rodzinnego samochodu a wystarczy mu samochód miejski.

Ocena ogólna

Samochód wart jest polecenia, dla osób ceniących sobie niezawodność, chcących mieć samochód dobrej marki i o przyzwoitych osiągach. Jednak, jeśli miałbym kupować ten sam model to na pewno kupiłbym już samochód z silnikiem 100 km (1346 cm sześc).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Do jazdy miejskiej samochód idealny. Przyspieszenie przyzwoite, zwrotny, mieszczący duzo bagażu ( bardzo sprytnie składane tylne siedzenia). Poza miastem, przy pojemności 1246 cm i mocy 78 KM, brakuje trochę przyspieszenia zwłaszcza na 5 biegu. Należy o tym pamiętać przy wyprzedzaniu. Silnik o dużej kulturze pracy, elastyczny, wysokoobrotowy. Aby osiagnąć właściwą dynamikę jazdy należy osiagać obroty rzędu 3,0 - 3,5 tys. aby włączyć wyższy bieg.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Przednie fotele przy dłuższej jeździe (ponad 150 - 200 km) mało wygodne, twarde. Samochód jak na tą klasę bardzo dobrze wyciszony.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód jest dość obszerny z przodu. Również pasażerowie z tyłu nawet przy wysokim kierowcy (190 cm) nie wbijają swoich kolan w plecy kierowcy.Wydaje się, że blacha nadwozia jest podatna na wgniecenia i lakier trochę podatny na odpryski i zadrapania. Po 5 latach zauważyłem bardzo niewielkie ogniska korozji nad samym progiem na drzwiach przednich, na błotniku przednim na dole przy drzwiach.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Słaba wentylacja. Przy deszczowej pogodzie bardzo szybko zaparowują się szyby przednie i boczne ale radą na to jest włączenie na parę minut klimatyzacji. Wnętrze samochodu przy niższych temepraturach dość wolno się zagrzewa. Trzeba przejechać 6-8 km, aby temperatura w samochodzie była odczuwalnie wyższa niż przy starcie.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność do przodu ogranicza nieco boczny słupek szyby. Ale w wersji z 2008 r zostało to już poprawione. Widoczność do tyłu wystarczająca. Lusterka zewnętrzne boczne nieco za małe.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Układ eletryczny nigdy nas nie zawiódł. Po 5 latach z dnia na dzień "padł" akumulator ale to nie jest nic niezwykłego.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Przeglądy wykonywałem raz w roku i w zależności od zakresu koszty przeglądów wahały się od 700 do 1100 zł łącznie z czyszczeniem, odgrzybianiem klimatyzacji.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii