Opinia Honda Jazz LS 1.4 i-DSI L13A1 83KM (benzyna) hatchback 2007r., ocena użytkownika (xv7)

Honda Jazz LS 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 i-DSI L13A1 83KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 20 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 6423

Spalanie

Przeciętne zużycie z przebieg 19670km 6,746/100km, było z jazdy na trasie 4,3 przy dwóch pasażerach ale i 8,457 L/100 z po przejechaniu 402km (tego roczna zima).
benzyna
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie nowego nie łudzić się, że auto innej marki jest tańszy, zrobić ranking: wyposażenie, dopłaty dla zrównania wyposażenia i lakierów, niezawodności i awaryjności. Wybrałem z porównania przynajmniej 12 marek i wersji w tej klasie aut.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbałość jak o wszystko co drogie, użytkować zgodnie z przeznaczeniem i rozsądkiem w warunkach na jakie nam pozwalają "Polskie Drogi"

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecił bym wszystkim, którzy chcą jeździć rozsądnie, bezpiecznie, ekonomiczne. Na pewno nie szaleńcom na drodze i samozwańczym rajdowcom. Ludziom, którzy szanują innych użytkowników dróg i chcą aby ich też szanowano na drodze.

Ocena ogólna

Wybierałem pod kątem potrzeb, niezawodności i funkcjonalności. Nie czasy dla samodzielnej naprawy (nie epoka syrenki czy kadeta), bez specjalistycznego oprzyrządowania wiele się nie zrobi. Nie zależ mi na szpanie czy wzbudzani zazdrości u sąsiada lub rodziny.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Same pozytywy

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Pod kątem jazdy w mieście przyspieszenia są aż nadto wystarczające natomiast na trasie mogoł być lepsze szczególnie na wyższym (na 4) biegu, wyprzedzanie było by efektowniejsze, w krótszym czasie, bezpieczniejsze

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zestrojenie fabryczne a więc dość twarde a nasze drogi wiadome pełne dziur, jeżdżę przeważnie w dwie osoby i miasto to i odczucie adekwatne do warunków drogowych

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Mnie się podobał patrzę przy wyborze na funkcjonalność samochodu, rozwiązania techniczne, niezawodność użytkowania i moje potrzeby. Kolory (na tym się nie jedzie) zostawiam Paniom

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Daję 9 bo trzy zimy nie zawiódł jeśli chodzi o ogrzewanie, na wentylację można narzekać jak się nie używa w pełnym zakresie tego co zaprojektowano (klimatyzacja automatyczna)

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

bez komentarza bo za dużo było by dobrego

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Za dużo elektroniki jest w pełni nie wykorzystane, nie można wszystkiego na raz użytkować. W zakresie wspomagania kierowcy i bezpiecznego użytkowania samochodu nigdy nie za dużo

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Drogie części oryginalne i usługi w ASO. Mało dostępnych części do modyfikacji i indywidualnej aranżacji.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii