Opinia Hyundai Tucson 2.0 150KM (olej napędowy) terenowy 2006r., ocena użytkownika (n27)

Hyundai Tucson 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 101 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-01-29

liczba wyświetleń: 9370

Spalanie

wiesz co bierzesz. Auto tego segmentu nie spali 5l.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
8.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jazda testowa

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Systematyczne przeglądy

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Mieszkańcy wsi, leśnicy, raczej nie do miasta, firmy (po złożeniu siedzeń mamy podłogę i dużo miejsca)

Ocena ogólna

Biorąc pod uwagę cenę, to jest to auto dla mnie idealne. Wiadomo niem to znaczka Landr., czy Suzuki, ale coś za coś. Miłe auto, wysokie, duży prześwit, bezawaryjne, surow (dla niektórych minus). Należy się szybko przyzwyczaić do słabych hamulców.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Hamulca na dość słabym poziomie pomimo regularnych wymian klocków. Ogólnie jest ok. Wiadomo, że jest to auto o większych gabarytach, a co za tym idzie trzeba brać poprawkę na związane z tym utrudnienia. Moja żona daje sobie w nim radę bez problemów...

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Napęd jest na dobrym poziomie jak na auto w swoim przedziale cenowym. Rozbujenie się nim do 100 wymaga więcej czasu niż np. w Audi A4 ale to zrozumiałe. Skrzynia twarda, przełożenia głębokie, trochę jak w aucie dostawczym, ale dla mnie to plus.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie. Jest w nim cicho, wygodnie i duuuużo miejsca. Ja przed zakupem Tuscona w 2006 wybierałem pomiędzy nim, a Landroverem. Po jazdach testowych Land. wyglądał w środku jak mała puszka i to przestarzała. Fotele w tyłek grzeją:)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń jak wyżej, autko jest bardzo proste w obsłudze, dominuje minimalizm, dla mnie ok, dla innych może być to problem minusy to wycieraczki uruchamia się w odwrotną stronę niż w innych autach, brak sygnalizacji włączonych świateł mijania i pozycyjnych.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

All ok

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność ok. Lusterka jak z TIRów

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Mało elektroniki i to jest ok. Co do ochrony to codziennie jeżdżę ok. 20 km. po leśnych drogach (praca) i jeszcze absolutnie nic związanego z elektr. nie padło

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Mam wrażenie, że albo mi trafił się egzemplarz nie awaryjny albo to zasługa systematycznych przeglądów, ale poza wymianą drążka stab. żadnych napraw nie było. Oczywiście systematyczna wymiana części naturalnie zużywanych. To jest najwięszy + tego auta: po 101000 km. brak napraw.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

Niezawodność

autor opinii