Opinia Hyundai Santa Fe 2.2 150KM (olej napędowy) terenowy 2006r., ocena użytkownika (b4x)

Hyundai Santa Fe 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.2 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 71 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-08

liczba wyświetleń: 7209

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Dość dziwaczna jest kompletacja tego auta - żeby mieć spojler z tyłu z którym samochód dużo lepiej wygląda trzeba wybrać wyższą wersje wyposażenia. Podobnie jest ze skórą i automatyczną skrzynią biegów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

brak uwag

Ocena ogólna

Auto super, każdy może mieć swój gust – może przydał by się bardziej awangardowy środek i jak jest montowane radio z nawigacją i kamerą to brakuje sterowania radiem z kierownicy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się bardzo dobrze, pomimo gabarytów jest mało wrażliwe na podmuchy wiatru. Układ kierowniczy bez zastrzeżeń, auto jest zwrotne. Hamulce skuteczne. Mój egzemplarz wyposażony jest w kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, więc z parkowaniem nie ma najmniejszych kłopotów. Poza tym duży prześwit i koła powodują, że nie straszne są mu żadne krawężniki czy uskoki – nie ma też typowego dla osobówek tarcia spojlerem o krawężnik.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik moim zdaniem ma najwyższą kulturę pracy z pośród wszystkich 4 cylindrowych rzędowych silników diesla, jakim jeździłem. Jest znakomicie wyciszony, bezawaryjny i nie wrażliwy, na jakość paliw na polskich stacjach benzynowych. Automatyczna 5 biegowa skrzynia jest wystarczająca do tego rodzaju auta, biegi zmienia płynnie. Przyspieszenie, choć w wartościach katalogowych nie wygląda imponująco to w praktyce na światłach auto daje sobie świetnie radę nawet z osobówkami o wiele mocniejszymi, po prostu od dwójki w górę zaczyna ciągnąć. Prędkość, jaką można spokojnie po autostradzie podróżować to 140 – 160 km/h auto wtedy jeszcze jest ciche i stabilne.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort to najmocniejsza strona tego auta. I choć koreańska marka jest niedoceniana to naprawdę warto wykonać jazdę próbną. Wyciszenie, przestrzeń zarówno szerokość jak i miejsce na nogi i głowy – to naprawdę przestronne i wygodne auto pyzatym świetnie wyciszone

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik ma funkcje podwójnego dna gdzie można przewozić wiele drobiazgów, siedzenia tylne łatwo się składają i robi się z autka mała ciężarówka. Zawieszenie też dobrze radzi sobie z przewożeniem płytek i innych potrzebnych materiałów do remontu domu. Moje auto ma ciemną tapicerkę i nie nastręcza ona dużo kłopotu w utrzymaniu czystości.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Skuteczność dobra a ciekawostka taka że kierowca nie odczuwa spadku mocy po włączeniu się klimatyzacji. Wszystko chodzi sprawnie i może ciężko załapać logikę jak to ktoś projektował i jak to działa ale obsługa jest prosta a układ skuteczny.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Super lusterka, i ciekawa pozycja za kierownicą z góry się patrzy na cały świat. Ogólnie bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak awarii.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Przeglądy na zaskakująco niskim poziomie podstawowy 600 -700 PLN.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

brak sterowania radiem z kierownicy - jeżeli chce się wybrać radio z nawigacją i kamerą.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie spodziewałem się że koreańczycy potrafią tak wyciszyć wnętrze i zestroić zawieszenie które pozwala dobrze poruszać się po naszych drogach .

Komfort jazdy

autor opinii
Adam