Opinia Hyundai Sonata 2.4 DOHC 161KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (mbk)

Hyundai Sonata 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.4 DOHC 161KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-10-13

liczba wyświetleń: 6594

Spalanie

Przy spokojnej jeździe na trasie można ze spalaniem zejść do 6,8-7 l/100 km. Przy masie auta ca 1450 kg to bardzo dobry wynik. Wyposażając auto w bardzo dobrą instalację LPG (tylko sekwencja) i dobrze wyregulowaną, żadnych różnic w osiągach i spalaniu!
benzyna
gaz
Miasto
11.80
11.80
Trasa
8.00
8.00
Cykl mieszany
9.70
9.70

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Udokumentowana historia i przeszłość auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na to co dotyczy wszystkich samochodów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Duża zaletą tego samochodu jest jego nietuzinkowość. Jak chcemy się wyróżniać na drodze w potopie aut niemieckich, francuskich itp. ten samochód jast wsam raz dla Ciebie. Brak zainteresowania u złodziei, a więc i niskie koszty utrzymania auta.

Ocena ogólna

Nie ma auta idealnego, wszystko zależy od tego do czego auto ma nam służyć. W moim przypadku 99,9% satysfakcji.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Skuteczność hamulców mogłaby być lepsza, ale i tak nie jest źle.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Bardzo dobra elastyczność silnika. Manewry wyprzedzania nie zmuszają do częstej redukcji biegów. Przy niewielkim natężeniu ruchu na trasie i spokojnej jeździe, na 5 biegu bez redukcji można pokonać całkiem spory dystans. Rozrząd napędzany łańcuszkiem a nie paskiem pozwala na komfort psychiczny nie martwiąc się o nagłą poważną awarię jednostki napędowej.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak na auto klasy średniej wyższej, resorowanie trochę za twarde, winno być zestrojone bardziej komfortowo. Brak trzymania bocznego przednich foteli. Wysiszenie wnętrza bardzo dobre. Nawet przy dużych prędkościach można mówić szeptem.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu i z tyłu jak i w bagażniku całkiem sporo. Włączniki na desce rozdzielczej czytelne i rozlokowane pod ręką w odpowiednich miejscach. Razić może zbyt plastikowa deska rozdzielcza i obicia drzwi.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Warunek dobrej widoczności przez szyby to sprawna klimatyzacja.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Wskazane jest (przy ich braku w wyposażeniu fabrycznym) wyposażyć auto w czujniki parkowania tył.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych uwag.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Przy zakupie ewentualnych części podać max dużo informacji o wersji modelu.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Andrzej