Opinia Hyundai Terracan koła zmienione na 31x10,5R15 2.9 CRDi 147KM (olej napędowy) terenowy 2002r., ocena użytkownika (238y)

Hyundai Terracan koła zmienione na 31x10,5R15 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.9 CRDi 147KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 252 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-04-01

liczba wyświetleń: 4688

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ważna jest wysoka dbałość o oleje - szczególnie turbina nie lubi przepalonego oleju . Most w Terracanie wymaga oleju przekładniowego klasy LS gdyż jest wyposażony w system SLD

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludzie podróżujący często w trudnym terenie,Aktywne rodziny, Farmerzy - hodowcy zwierząt którzy potrzebują samochodu łączącego zalety samochodu rodzinnego i trucka

Ocena ogólna

Świetny samochód dla rodziny która lubi wypady w teren lub dla ludzi którzy wędrują z przyczepami . Nawet spora przyczepa dla koni nie stanowi większego problemu. Jego wadą według mnie jest tylko to że to SUV a nie 100% terenówka więc nie można na maxa poszaleć ;)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się stosunkowo pewnie aczkolwiek z racji przebiegu pojawiły się niewielkie problemy z pompą wspomagania układu kierowniczego (przy niskich obrotach silnika na parkingu potrafi nie dawać nominalnego ciśnienia na układzie)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2,9 CRDi to jednostka która daje radę aczkolwiek nie jest zbyt elastyczna i poniżej 2tys RPM potrafi powibrować przez chwilę zanim się wkręci na obroty . Uroki turbiny ? Aczkolwiek jak już turbo ruszy to ten spory i ciężki SUV zachowuje się jak średniej klasy osobówka

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest zgrane jak w typowej terenówce więc można zapomnieć o jeździe sportowej na zakrętach ( wychyły boczne )ale przy normalnej jeździe komfort jest nadspodziewanie wysoki .Fotele może nie z Mercedesa ale wygodne i w miarę ergonomiczne , dla pasażerów multum miejsca jeśli jedziemy z trzema ,z czterema już TROSZKĘ gorzej (środkowe miejsce dla pasażera to normalnie ukryty w oparciu podłokietnik). Wyciszenie jest solidne chociaż może nie zwala z nóg , jednakowoż jazda nawet na długim dystansie nie powinna męczyć uszu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

O miejscu wspominałem powyżej - multum.Co do wygody obsługi - znośna choć trzeba się przyzwyczaić do umieszczenia niektórych przełączników.Bagażnik duży szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń . Auto ma oryginalnie umiejscowione zaczepy do zabudowania dodatkowych siedzeń z tyłu dla dwóch pasażerów ( acz rejestrowany jest na 5 nie na 7 osób ) .Materiały we wnętrzu są OK i ne można nic im zarzucić może poza kołem kierownicy i gałką zmiany biegów które się nieco wytarły - zszedł lakier ze skóry ale to 10 lat katowania i 252000 w kołach :) Rdza w sumie pokazała się w niewielu miejscach - maska pod grilem nieco zrudziała , zjadło w 30 % profil belki tylnego zderzaka , sperforowało osłonę zbiornika paliwa . Sumując - na taki okres użytkowania w trudnym dla samochodu klimacie nie jest źle. Zapomniałem wspomnieć ,że auto jeździ po islandzkich bezdrożach a więc łatwo nie jest :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez większych problemów choć rozgrzewa się nieco długo to rekompensują to podgrzewane fotele.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wysoki tył utrudnia nieco cofanie ale wystarczy dołożyć czujniki parkowania lub kamerkę wsteczną i problem znika. Lusterka dostały tylko 9 za brak podgrzewania ...

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Ogólnie dobrze - jeden feler to elektronika pompy ABS była słabo uszczelniona co skutkowało wymianą sterownika :(

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

typowe usterki użytkowe - tarcze klocki końcówki drążków i wahaczy . Krzyżaki wałów napędowych.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Tomasz