Opinia Hyundai XG 30 3.0 192KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (zdh)

Hyundai XG 30 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 192KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 120 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-09-23

liczba wyświetleń: 6556

Spalanie

podaję rzeczywiste spalanie dla auta,które przepisowo jeździ tylko na podjeździe do garażu. Przy spokojnej jeździe, zwlaszcza na trasie można zejść poniżej 8, w mieście ok.10litrów. aha, ja leję benzyne 98 oktan
benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na historię auta, jego stan techniczny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

brak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu

Ocena ogólna

Dobre auto za naprawdę niewielkie pieniądze, pod warunkiem zaakcetowania fatku, że nie jest to yaris 1.0. (nota bene mi yaris też pali ok. 10 w trasie i na mieście). Za cenę tego spalania uzyskujemy auto wygodne, o ponad przeciętnych osiągach.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto na polskie warunki jest trochę za miękkie. Komfort jazdy na gładkich drogach jest ogromny, jednak dziury lub szybko pokonywane zakręty mogą powodować spore wychylenia nadwozia. Nie prowadzi to do utraty panowania nad samochodem (seryjny TCS nie musi załączać się zbyt często), ale nie jest to przyjemne. hamulce są bardzo sprawne, ABS działa bez zarzutu. Parkowanie jak na tak duże auto jest proste, trochę przeszkadz dość wysoki tył. Układ kierowniczy precyzyjny, działa dość miękko (jednostopniowe wspomaganie)

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik i skrzynia to duży atut samochodu. Nie jest bardzo wysilony, zapewnia jednak bardzo dobre osiągi. Skrzynia pracuje harmonijnie, bez szarpnięć, seryjny tiptronic pozwla na bezpieczne przygotwanie dynamicznych manewrów. Skrzynia działa też bez zarzutu w trybie automatycznym świetnie redukuje, czasem nawet o 3 biegi (z 5 na 2), z drugiej strony przy spokojnej jeździe stale szuka najwyższego możliwego biegu, wpływając na ogrnaiczenie spalania

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Temat resorowania został wspomniany wyżej. Jest trochę za miękkie na dziury ale za to na gładkich drogach jest fenomenalnie komfortowy. Pomagają w tym duże i wygodne fotele z niezłym trzymaniem bocznym i duża tylna kanapa o dużą ilością miejsca na nogi. Wyciszenie na dobrym poziomie, hałas pojawia się powyżej 180 km/h

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń jest duża zarówno z przodu jak i tyłu. Ergonomia bez zarzutu, wszystko jest na miejscu, dużo schowków jak na auto tej klasy. Jakość wykończenia przyzwoita, auto po 120tyś nie skrzypi, jedynie jasne dywaniki brudzą się mocno w zimie. Brak śladów rdzy po 10 latach eksploatacji (auto było bezwypadkowe)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Automatyczna klimatyzacja działa perfekcyjnie, wnętrze szybko sie nagrzewa zimą, w lecie klimatyzacja spisuje się równie dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Dobre lusterka, ze zmiennym kątem obserwacji (do tego ogrzewane) widocznośc do przodu bardzo dobra, do tył trochę gorzej ze względu na wysoką klapę bagażnika, wymaga przyzwyczajenia

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

W 2007 roku zaczęła fiksować elektronika, silnik przestał trzymać obroty, gasł bez powodu, miał czasem problem z odpaleniem. Naprawa ogrnaiczyła sie do wgrania nowego oprogramowania w autoryzowanym serwisie (koszt 300zł). Innych problemów nie było.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Teraz muszę wymienić wahacz przedni (jakiś koleś wyjechał mi pod koła i zaliczyłem krawężnik): serwis: 804 zł, zamiennik 280 zł mała awaryjność, ceny na akceptowalnym poziomie.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trochę za miękki na polskie warunki

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Własciwie nic się nie psuje, tylko elementy espoloatacyjne podlegają wymianie.

Niezawodność

autor opinii