Opinia Jaguar XJR x300 4.0 Supercharged 320KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1995r., ocena użytkownika (5q8)

Jaguar XJR x300 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 4.0 Supercharged 320KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 202 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 4381

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
24.00
-.--
Trasa
12.30
-.--
Cykl mieszany
18.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ważne żeby auto było w cišgłej eksploatcji, gdyż stojšce pod płotem latami w komisie wymagajš bardzo dużych nakładów. Chyba że trafimy na perełkę z garażu 80 letniej niemieckiej, niepalšcej dziewicy, która auto serwisowała w ASO na bieżšco ;)))))))) Samochód wbrew pozorom trwały, nie rdzewieje (o ile bezwypadkowy), psujš się pierdoły elektryczne (raz działajš raz nie), napęd bardzo trwały. Standardowo przepalajš się kolektory wydechowe, które kosztujš 1300 PLN każdy... i nie opłaca się ich kupować bo i tak po 20 - 30 tyœ km pęknš :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na obchodzenie się z pedałem gazu :))))))

Ocena ogólna

Cóż... w chwili obecnej nie potrzebujętakiego samochodu, w rodzinie mamy nowy model. Ale jescze kiedyœ sobie go ponownie kupię... tym razem w manualu :)))

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Przy niskim profilu opon i szerokoœci 255 nosi nieco na koleinach, opony 225 załatwiajš sprawę. Bardzo bezpoœredni układ kierowniczy, dajšcy poczucie jakby prowadziło sięznacznie mniejszy samochód sportowy, skuteczne hamulce, niestety doœć ciężki w parkowaniu.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Cóż... 320 KM, 510 Nm i duża pojemnoœć... to musi jeŸdzić... Tylko ten automat... wszystko super, ale jest starej generacji, więc ma tylko 4 biegi i nieco muli pojazd... Ale na szczęœcie jest słynny J-Gate, czyli można go sterować ręcznie. Przyspieszenie około 7 sekund do setki, przy każdej prędkoœci olbrzymi zapas mocy i momentu. Naciskasz gaz i wyprzedzasz 3-4 samochody na raz.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Samochód o raczej sportowych nastawach zawieszenia, raczej nie limuzyna dla starszego pana... Fotele znakomicie trzymajš, majš szeroki zakres regulacji i sš wygodne, z tyłu raczej mało miejsca na głowę, ale to przecież najniższa 4 drzwiowa limuzyna na rynku - tylko 130 cm. Wyciszenie rewelacyjne.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu mnóstwo przestrzeni wokół i lekkie problemy z przestrzeniš nad głowš (mam 190 cm wzrostu, a pojazd ma szyberdach), z tyłu ja nieco dotykam sufitu, ale daje radę jechać na dłuższe dystanse. Ergonomia znakomita, samochód jeszcze bez udziwnień. wszystko logicznie rozmieszczone. Bagażnik regularny, głęboki i pojemny, ale uwaga, bez możliwoœci składania siedzeń! Pomiędzy tylnš kanapš a bagażnikiem mamy 90 litrowy zbiornik paliwa :). Jakoœć materiałów... BAJKA. Mamy nowego XJR z 2005 roku... tandeta w porównaniu do x300. Ciężko mi się przesiadać z x300 do jakiœ nowych vectr, passatów itp... po prostu przy jaguarze w tamtych samochodach wszystko sprawia wrażenie "udawania" chromu, drewna, skóry... Karoseria zniewalajšco piękna, niska, choć przysadzista i w sumie olbrzymia

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

bez żadnych kłopotów czy zarzutów.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jest ok, tylko trzeba samochód wyczuć.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jednak spodziewałem sięlimuzyny, a otrzymałem sportowy samochód, ale w sumie baaaardzo fajnie.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niesamowita moc dostępna w każdym zakresie obrotów.

Napęd

autor opinii