Opinia Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 550KM (benzyna) terenowy 2008r., ocena użytkownika (v3c)

Jeep Grand Cherokee SRT8 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 6.1 550KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 8 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-08-28

liczba wyświetleń: 6530

Spalanie

Po wymianie wydechów, filtra i przeprogramowaniu komputera spalanie spadło o 3-4l/100km. Miasto przy spokojnej jeździe 17-18. Trasa spokojnie - 12,5 przy 140km/h. Przy wyścigach na lotnisku - 24l/100km.
benzyna
gaz
Miasto
17.00
-.--
Trasa
12.50
-.--
Cykl mieszany
15.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

O takie auta trzeba dbać ja o własną kieszeń.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wrzystkim, którzy chcą mieć bardzo dużą moc, przyspieszenia, bardzo duże BEZPIECZEŃSTWO przy niewielkich kosztach eksploatacji.

Ocena ogólna

+ duże możliwości tuningu i wszelkich przeróbek. MOC, PRZYSPIESZENIE, prowadzenie, hamowanie, wygląd zewnętrzny, wygoda, brak zbędnej psującej się elektroniki (jak w BMW czy MB) - po roku nie dostrzegam

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się idealnie. Zero poślizgów, braku kontroli. Zakręty bierze dużo lepiej niż BMW M. Hamulce BREMBO wyśmienite.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bo wymianie wydechów na Borla, dolotu CAI K&N i przeprogramowaniu komputera schodzi do 4s/100km. Skrzynia przełącza bardzo szybko (szybciej niż BMW). Moc jest niemalże nieograniczona, a przy tym pojazd jest bardzo prosty w prowadzeniu i słucha się kierowcy.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Mimo, że auto posiada sportowe zawieszenie jest bardzo wygodne na naszych polskich drogach. Wytłumia dziury, nie łapie kolein. Pasażerowie mają do dyspozycji centrum multimedialne.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Budowa pojazdu - niesamowita. Wygląd - niesamowity. Obsługa - bardzo prosta Co do jazdy z pasażerami - drugi rząd jest bardzo dobrze wyposażony lecz jest bardzo mało miejsca na nogi. Demontaż foteli - bardzo prosty.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie, klimatyzacja automatyczna, odparowywanie szyb - idealne.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra. Z wysokiego fotela widać wszystko.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika jak narazie bez żadnych problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny eksploatacji niższe niż BMW/MERC. Porównywalne z Fordem i Renault. Po roku używania brak napraw, jedynie eksploatacja. Części eksploatacyjne do kupienia w Polsce w każdym salonie Dodga. A jeśli ktoś ma znajomych w USA ma możliwość zakupu części za 1/3 ceny polskiej.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie jak na taką moc bardzo niskie. Komfort wysoki. Przyczepność idealna na piaskach, deszczu, trawie, śniegu (opony pirelli scorpion wielosezon).

Spalanie

autor opinii
Maciek