Opinia Kia Carnival 2.9 TDI 0KM (olej napędowy) van 1999r., ocena użytkownika (r3x)

Kia Carnival 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.9 TDI 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 400 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-21

liczba wyświetleń: 9125

Spalanie

Nie do uwierzenia, aby ważący 2200 kg samochód latem lub zimą, przy włączonej klimie lub ogrzewaniu nie spalał 10 litrów oleju napędowego jeżdżąc po Warszawie? A jednak tak to było w moim przypadku.
diesel
gaz
Miasto
9.80
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Odgłosy z silnika, obejrzenie uważnie stanu nadwozia i podwozia pod względem korozji.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Spadek napięcia na akumulatorze. Najczęściej wywołany przez starą instalację alarmową.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którzy prowadzą biznes, rodzinie, działkowiczom i także tym, którzy wybierają się w dalsze trasy ze sprzętem.

Ocena ogólna

Auto użytkowałem niemal codziennie przez prawie 5,5 roku i byłem z niego niezmiernie dumny. Daleko zostawiło w tyle pod względem łatwości obsługi, jak i awaryjności inne pojazdy które posiadałem poprzednio (np: auta francuskie, forda). Czy godne polecenia? To subiektywne odczucie każdego - oceńcie sami!

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

PROWADZENIE. Trochę nadsterowny, lecz bardzo pewny w prowadzeniu. UKŁAD KIEROWNICZY. Wycieki z układu pojawiły się po 7-miu latach. Naprawa to koszt 500 PLN (styczeń 2006). Wymieniono uszczelniacze i przetoczono powierzchnie tłoczyska. W cenie wymieniono środkowy o-ring pompy wspomagania. Ten najzwyklejszy układ wspomagania do końca pracował bezawaryjnie. ZAWIESZENIE. Bardzo dobrze dobrana charakterystyka pod względem komfortu. HAMULCE. To bardzo mocny punkt tego samochodu, a ABS działa fenomenalnie i nigdy nie był naprawiany. Nawet przy zakupie najtańszych klocków (zamienniki)nie dotykamy się do nich przez około 40000km! Należy natomiast uważać na linki hamulca ręcznego, gdyż potrafią zacierać się w pancerzach.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

SILNIK. Jednostka TDI jest bardzo dobra i bardzo udana. W porównaniu z CDI jest dość odporna na jakość paliwa oraz zdecydowanie tańsza w eksploatacji( komplet końcówek wtrysków z wymianą 900 PLN do TDI i 1200 PLN/szt. do CDI). Należy bezwzględnie stosować olej silnikowy zalecany przez producenta. W przeciwnym wypadku pożegnamy się z turbinką. Pompa wtryskowa wytrzymuje około 350-380 kkm. do silnika opisywanego pojazdu. Do końca użytkowania nie musiałem nigdy uzupełniać stanu oleju pomiędzy wymianami(co 10kkm). Rozrząd jest drogi, lecz należy pamiętać, że to duży motor. Stosować jedynie oryginalny pas (MUSI BYĆ WZMOCNIONY!!)Wymiana co 80kkm, a co drugą wymianę łańcuch napędu pompy oleju. NIE LEKCEWAŻYĆ żadnych podejrzanych szumów z układu rozrządu. gdyż powstają one na skutek starcia plastikowych powierzchni napinacza łańcucha. Usterka do usunięcia "bezboleśnie", lecz nie nie usunięta w porę może doprowadzić do zniszczenia silnika. PRZYSPIESZENIA. To zrywne auto z na tyle mocnym momentem obrotowym, że widziałem "modela", który...ukręcił obie półosie napędowe. Cóż, kłania się technologia metali. Na drodze, jeśli działa turbina i pompa wtryskowa jest jeszcze OK nie ma obaw, że nie zdążymy z manewrem wyprzedzania. Uruchamianie to czysta przyjemność. Nawet po nocy zdarzyło się, że uruchamiałem silnik bez podgrzewania za pierwszym razem. Zimą, przy temperaturach -20 stopni, kiedy akumulator (nawet nowy) posiadał 20 procent mocy rozruchowej (marznięcie elektrolitu na dużej powierzchni akumulatora)potrzebna była pomoc z zewnętrznego źródła zasilania.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

ZAWIESZENIE. Zostało zaprojektowane dla samochodu pasażerskiego, a nie przerobione na siłę z ciężarówek. Jest stosunkowo trwałe, a części tanie w zakupie. Wadą jest mała trwałość łożysk kół. Zarówno jazda z pełnym kompletem pasażerów, jak i "na pusto" jest bardzo przyjemna. W samochodzie wymieniono przy przebiegu 320kkm amortyzatory tylne(jeden zapocił się). Nie wątpliwie jazda na 15 calowych obręczach jest stosunkowo komfortowa, to jednak zastosowanie 16-stek na pewno podniosłoby przyjemność podróżowania.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

W samochodzie został zamontowany fabryczny zestaw audio. Rozmieszczenie 10 głośników sprawiało atmosferę sali koncertowej. Olbrzymia przestrzeń i możliwość dowolnej i szybkiej aranżacji wnętrza zadowolić może na pewno każdego. Równie szybko możemy samochód przerobić z rodzinnego vana na dość dużą ciężarówkę. Materiały użyte do wykończenia wnętrza niczym nie ustępowały konkurencji niemiecko-amerykańskiej. Nie skrzypiały i były doskonale wykończone oraz dopasowane. Wnętrze wytłumione na dobrym poziomie. KAROSERIA. Niestety. Niska odporność na korozję. Po dziesięciu latach wymieniono skorodowane progi. Korozja w okolicach mocowania amortyzatorów(wszystkich), wewnętrznych stronach poszycia drzwi w miejscach łączenia ze szkiletem(wszystkie otwory), korozja na podszybiu szyb tylnych bocznych i przednich. Wystąpiło złuszczanie się lakieru bezbarwnego z "wlotu powietrza intercooler'a".

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja w opcji klimatyzacja-otwierany dach jest dobra. Dwustrefowa klimatyzacja jest wystarczająco skuteczna. Natomiast ogrzewanie zimą jest(używając eufemizmu)mało wydajne. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na metalowy łącznik (dwie rurki w prawym tylnym rogu samochodu)czy nie są skorodowane.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Składane lusterka z wnętrza pojazdu niezmiernie przydatne przy parkowaniu w ciasnych przejazdach. Oczywiście przydatny byłby elektroniczny system parkowania.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Kia Carnival pierwszej generacji to samochód bez zbędnej elektroniki. Posiada klimę, ABS i nie ma komputera, co w przypadku starszych aut jest zmorą, gdyż zdarza się, że blokuje nam inne potrzebne do kontynuowania jazdy elementy mechaniki. Najczulszym elektrycznym ogniwem jest silniczek tylnej wycieraczki oraz po kilku latach tak, jak we wszystkich samochodach instalacja alarmowa i antena wysuwana.

Elektryka

10/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Duża dostępność zamienników sprawia, że możemy spokojnie myśleć o prawidłowej, codziennej eksploatacji. O awaryjności, zużyciu części przeważnie decyduje sposób oraz styl użytkowania każdego pojazdu przez kierującego. Naprawy, za wyjątkiem wymiany pompy oleju i łańcucha nie były kosztowne. Dużo napraw ze względu na bardzo przyjazną konstrukcję można wykonać we własnym zakresie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Odporność na korozję.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Na początku lat dziewięćdziesiątych Toyota miała złą opinię wśród naszych rodaków. Widzę pewnego rodzaju analogię w drodze do sukcesu marketingowego samochodów z logo KIA. Poza tym nigdy nie był dotknięty układ wydechowy!!!!

Niezawodność

autor opinii