Opinia Kia Clarus II 1.8 116KM (benzyna+gaz) kombi 1999r., ocena użytkownika (tj6)

Kia Clarus II 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 116KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 95 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 3113

Spalanie

Spalanie jest spore, ale to duże rodzinne auto. Wartości podałem jakie mi wychodzą z jazdą bez klimy.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
12.00
Trasa
7.50
9.50
Cykl mieszany
8.70
10.80

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na pracę silnika i rozrusznik. Silnik zadbany to ten, który dobrze pracuje. Jeśli słychać stukanie z silnika mogą być uszkodzone panewki lub za mało oleju, a za mało oleju to dwa powody - albo uszczelka przedmuchuje i trzeba wymienić i problem rozwiązany, doleje się oleju i panewki przestaną stukać albo silnik siorbie olej i lepiej nie kupować. Co do rozrusznika, jeśli nie sprawia specjalnie problemu to ok, gorzej jak cały czas trzeba dusić, żeby odpalić. No i podstawowa ocena wnętrza oraz zawieszenia, aby wiedzieć jak bardzo auto jest eksploatowane.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standardowe oględziny raz na jakiś czas czy wszystko sprawnie działa i tyle.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto ma dzieci i potrzebuje duże komfortowe, mało awaryjne i tanie w eksploatacji auto.

Ocena ogólna

Świetne rodzinne auto. Polecam jak ktoś ma 2-3 dzieci, zwłaszcza małych. Będzie zadowolony z komfortu jazdy, wielkości auta, kosztów utrzymania i z ceny, bo cena do jakości jest świetna. Ja nie żałuję swojego wyboru, poza standardowymi wymianami nic się w aucie złego nie dzieje. Mankament to spalanie, ale w gazie nie jest tak źle.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko przy tak dużych gabarytach trzyma się bardzo dobrze drogi. Dobre zawieszenie sprawia, że nie odczuwa się tak bardzo naszych nierównych dróg. Co do hamulców, "brzytwa", potrafią w moment zatrzymać.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik sprawuje się świetnie, cichy, równa praca. Skrzynia biegów chodzi dosyć płynnie, chociaż ma skłonności, że bieg nie wbije się od razu. Przyśpieszenie to wada tego auta. Żeby dobrze się rozpędzić trzeba długo cisnąć na biegach. Najlepiej idzie na "3". No ale to autko rodzinne więc ma jeździć płynnie.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Komfort to największa zaleta tego autka. Fotele świetnie dopasowane. Samochód nie jest sztywny ani za miękki dzięki czemu niemal sunie po drodze.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Mnóstwo przestrzeni z przodu jak i z tyłu. Bagażnik bardzo pojemny, a po złożeniu tylnych foteli zmieniamy auto niemal w dostawczaka (lub w wygodne łóżko :P) Tapicerka welurowa z dobrego materiału (w moim 10 letnim aucie niemal nie widać śladów użytkowania)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa, mocno wieje, troszkę gorzej jeśli chodzi o klimę, która jak się nagrzeje w słońcu potrzebuje krótszej lub dłuższej chwili aby odpowiednio chłodzić.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność przy tak dużych szybach jest świetna, trochę gorzej z lusterkami bocznymi, ale to może tylko moje odczucie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko odpowiednio zabezpieczone, pochowane ale jak trzeba się dostać do jakiś kabli to bez większych problemów. Trzeba pamiętać, że aku do tego auta to co najmniej 62A

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Do tej pory wymieniłem tłumik środkowy, który miał ogromną dziurę. Teraz będę wymieniał tłumik końcowy, strasznie pierdzi - wewnątrz tłumika coś się rozsypało. No i rozrusznik będzie do zrobienia, prawdopodobnie szczotki się wieszają i czasami nie odpala na dotyk (z tego co wiem, to rozrusznik jest najczęstszą przypadłością w tych autach, reszta niemal nie zawodna). Reszta to wymiany eksploatacyjne zgodnie ze zużyciem. Ceny części niskie, ale dobrze za nimi pogrzebać w necie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spodziewałem się korzystniejszych osiągów,

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Opinie o tym, że tylko najlepsze marki są niezawodne to mit. Trzeba się trafić w odpowiednie auto i umieć nim jeździć, a mi się udało i oby innym się udało.

Niezawodność

autor opinii