Opinia Kia Clarus 1.8 116KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (vvk)

Kia Clarus 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 116KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-01-08

liczba wyświetleń: 4175

Spalanie

Jeżdżę więcej po mieście. Dla mnie za dużo pali. Samochód dużo waży i ciągłe ruszanie takiej masy robi swoje. Na trasie jadąc ekonomicznie pali też sporo. Wartości dla benzyny podałem na lipę bo system mnie nie przepuścił. Nigdy nie sprawdzałem, bo po kupnie samochodu od razu założyłem gaz. Na gazie spisuje się świetnie.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
13.50
Trasa
9.00
9.50
Cykl mieszany
10.50
12.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy każdym samochodzie używanym. Zrobić diagnostykę komputerową, sprawdzić analizę spalin i zwrócić uwagę na Hc. Nie ma nic szczególnego co wymagałoby szczególnej uwagi w tym samochodzie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba usuwać na bieżąco śnieg z zawiasów tylnej klapy, bo później są trudności. Zawiasy i teleskopy znajdują się tak jakby w "rynience" i narastający lód przy zamykaniu klapy napiera na nią(unosi ją).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla osób mniej zamożnych jeżdżących więcej na trasach lubiących wygodę i komfort. Cena zakupu bardzo korzystna do jakości samochodu.

Ocena ogólna

Wygodny i fajny w prowadzeniu samochód. Tani w zakupie i eksploatacji. Raczej polecałbym silnik 2 litrowy z powodu masy samochodu. Na miasto dla sprawnego kierowcy z powodu gabarytów.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Dobrze trzyma się nawierzchni. Dobrze wchodzi w zakręty bo nie ma przechyłów. Wspomaganie trochę słabe jeśli chodzi o miasto, ale nie jest źle.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Niby elastyczny ale za słaba moc do masy. Z niskich obrotów wchodzi elastycznie ale w "pilnej potrzebie" nie dasz rady jak nie masz wysokich obrotów. Pracuje bardzo dobrze jak jest "kręcony" powyżej 4 tys. obr. ale to nie na miasto. Skrzynia biegów za mało precyzyjna (z pierwszego na drugi bieg).

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Zawieszenie w sam raz, nie za twarde i nie za miękkie. Obciążony trochę jest nisko i może zawadzić o progi zwalniające. Fotele wygodne, ale przy wsiadaniu i wysiadaniu trochę trudności z powodu, że jest nisko. Piękna pozycja za kierownicą i ogólne odczucia z prowadzenia. Bardzo głośny przy szybszej jeździe (już powyżej 100 km/h - ale mam tłumik końcowy "usportowiony").

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Ogólnie bardzo dobrze.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jednak filtry przeciwpyłkowe osłabiają nawiew (są nowe). Klimatyzacja rozwiązuje parowanie szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Miałem zwarcie sterownika szyb. Trochę dymu i smrodu. Przełącznik wewnątrz się przytopił, ale nie zapalił. W razie pożaru brak możliwości ugaszenia (wewnątrz drzwi)

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Części raczej nie drogie. Naprawy nie skomplikowane.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pozycja za kierownicą i przyjemność z prowadzenia. Odczucia estetyczne.

Komfort jazdy

autor opinii
Tomasz