Opinia Kia Pride 1.3 0KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (xmg)

Kia Pride 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 95 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 2049

Spalanie

zimą 6.9l pewnie przez ciągłe grzanie.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na cenę. im taniej tym lepiej, bo rdza i tak będzie, zawieszenie kiepskie, komfort podróży żaden. z ukrytych wad to korek wlewy paliwa, który odpadł przeżarty rdzą.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

w zimę warto przesmarować uszczelki drzwi, bo woda tam zamarza i nie da się wsiąść. szarpiąc się urwałem klamkę a to koszt 30 pln, więc lepiej posmarować uszczelki.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

studentowi. biednym ludziom potrzebującym niezawodnego auta. domorosłym majstrom do nauki reperacji prostych konstrukcji.

Ocena ogólna

całkiem niezły szajs. wygląda się w tym jak król nędzarzy, ale jeździ. zimą zapala i przyspieszenie ma fajne. mało pali. kosztował 2,5 tyś. pln. za 10-cio letnie auto to malutko. koszty utrzymania minimalne. mało awarii. tylko obciach jeździć.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

koreańskie opony kiepsko trzymają się drogi. trzeba uważać na zakrętach. buksowanie kołami nie jest rzadkością.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik to zaleta w tym aucie. skrzynia biegów też nie najgorsza, ale widywałem lepsze.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Trochę jak Trabant lub Maluch. Od siedzeń z ceraty tyłek boli. Z tyłu mało miejsca, ale z przodu więcej niż w Punto.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

3/10

Fotele tylne

2/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

rdzawy to najpopularniejszy kolor tego modelu, choć widziałem egzemplarze bez rdzy. symboliczny bagażnik, mało miejsca z tyłu. tylna kanapa składana, ale robi się wtedy mniej miejsca niż przy rozłożonej.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

2/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

dla mnie idealnie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

nic nie brakuje. wąskie słupki, brak zagłówków i wszystko widać.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

u mnie wszystko działa. w porównaniu z Astrą lub Puntem to majstersztyk.

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

dużo zamienników. oryginały też dość tanie. rozrząd z rolką oryginał 160 pln a zamiennik 90 pln. robocizna kosztuje więcej niż części.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

trzeba się nauczyć go prowadzić. poślizg nie jest niczym niezwykłym. kierownicą rzuca przy 90 km/h. podobno to normalne w tym modelu.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

po Astrze byłem przekonany, że para w aucie to standard. okazuje się, że można to zniwelować i cieszyć się "komfortem". silnik też jest rewelacyjny. prosty ale niezawodny.

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii