Opinia Kia Sportage I 2.0 DOHC 125KM (benzyna+gaz) terenowy 1999r., ocena użytkownika (23z8)

Kia Sportage I 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 DOHC 125KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-08-07

liczba wyświetleń: 4915

Spalanie

Na benzynie nie wyjeździłem żadnego zbiornika, więc nie wiem jak to się ma do rzeczy, ale spalanie gazu w dużej mierze zależy od instalacji i ustawienia map.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
14.00
Trasa
14.00
12.00
Cykl mieszany
10.00
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

czy na parowniku od klimy nie ma liści - ja w swoim po kupnie musiałem rozbierać nawiew, bo odpływ skroplin był kompletnie zatkany.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam szczególnie tym, którzy zimą nie są odśnieżani na czas, a do pracy jakoś dojechać trzeba. Po założeniu łańcuchów i włączeniu 4x4 jedzie normalnie w 60cm śniegu :)

Ocena ogólna

Po położeniu wosku i wypolerowaniu alusów oglądają się za nim małolaty ;)

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Wspomaganie działa bardzo lekko, hamulce w wersji bez ABS - nie mam zastrzeżeń, auto prowadzi się przyjemnie, ale na zakrętach da się odczuć przechył budy na boki - w sumie nie ma co się dziwić - w końcu ma wysoko zawieszony punkt ciężkości.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Od auta podchodzącego pod terenowe nie oczekujmy sportowych zachowań. Drążek zmiany biegów lata jak szalony na boki - podobno da się to usunąć, ale jeszcze nie było na to czasu. Poza tym silnik pracuje ładnie zarówno na benzynie jak i LPG

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Po przeprowadzonym remoncie silnika i uszczelnieniu wydechu w aucie zrobiło się faktycznie cicho, wysokie zawieszenie pozwala na przyjemne przejazdy przez polskie kawałki asfaltu na dziurach :) Jazda z kompletem pasażerów - jak nie chrapią - jest ok :)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przy moim wzroście 185cm mieszczę się zarówno z przodu jak i z tyłu, ale koledze który ma 198cm z tyłu już jest trochę ciasno. Wszystkie potrzebne wyłączniki są w zasięgu rąk - nie ma problemu z obsługą. Lakier jak na mojej trzyma się bardzo dobrze, nie licząc kilku odprysków lakieru po kolizjach z kamieniami.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylator pracuje jak sieczkarnia, grzeje dobrze, ale wieje średnio. Podobnie jest z klimą - wieje lodowatym ale słabo.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Lusterka duże, z tyłu widok przysłania trochę "plecak", ale bez niego te auto nie miałoby wyglądu. Widok z przodu - bez zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Z mojej obserwacji kable są średnio uszczelnione i po tych 12 latach widać spękania igielitu. Gryzonie na szczęście nie jedzą kabli, bynajmniej nie na widoku. Elektronika - jak na razie ok.

Elektryka

6/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Kupiony z uszkodzoną głowicą zalaną chemią uszczelniającą, która przestała trzymać po zimie. Wymiana głowicy na 2gą używaną + wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów + sprawdzenie szczelności + planowanie + uszczelka pod głowicę - 1600zł. Demontaż, wymiana głowicy, złożenie - 10h roboty.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii