Opinia Kia Sportage Elegance 2.0 86KM (turbo diesel) terenowy 2001r., ocena użytkownika (w56)

Kia Sportage Elegance 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 86KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 177 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-07

liczba wyświetleń: 3064

Spalanie

Dane przy stosowaniu tzw 'eco driving'. Chyba, że chcemy latać powyżej fabrycznego 140km/h. Wtedy nie ma zmiłuj się. Jak jeździ niedogrzany (zima, blisko do pracy) to też wychodzi 9. Najekonomiczniejsze autko w klasie.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na to od kogo bierzemy - czy np smarował wał pędny - są kalamitki - większość na bank w ogóle tego nie ruszyła. Jak się nie zadbało o (dołączany) napęd na przód - to tez prawie na bank będzie walnięty. To nie jest zwykły suv, więc wymaga odpowiedniego podejścia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać o terminowe wymiany rzeczy zużywających się u kumatego mechanika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto często zjeżdża z asfaltu i chce mieć klimę a nie chce mieć 2,5 tonowego samochodu palącego 12litrów jak stoi.

Ocena ogólna

Do tego do czego ja go potrzebuję - wypas. Brakuje mi blokady dyferencjału, ale z reduktorem jakoś idzie. Pali mało, miejsca w niej sporo. Tylko trzeba albo mieć kumatego mechanika albo jeździć do aso - w przeciwnym wypadku - na naprawy po baranach mechanikach wydamy masę pieniędzy.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy nie jest na maglownicy - to terenówka wbrew pozorom. Jak na typ auta jest naprawdę nieźle. Po oblodzonej/zaśnieżonej nawierzchni - wypas. Prowadzenie poprawia wstawienie większych kapci - 230 jest ok.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bardzo krótkie przełożenia. Ze sprzęgła można coś wyciągnąć, bo jak już turbina się załączy to ciągnie znośnie, ale to nie jest auto do tego...

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

A pytacie na czarnym czy poza asfaltem? :) W środku fajnie i cicho. Zrobiłem nim raz ponad 5k km w 2 tygodnie i nic mnie nie bolało, więc komfort jest naprawdę przyzwoity.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jak dotąd odpukać, koroduje sama rama - nadwozie w 1 miejscu. A samochód ma 9lat, więc spoko. Większość życia garażowany - może tu leży przyczyna sukcesu. Koszmarny dostęp do bagażnika. W wersji elegance wykończenie i jakość znacznie lepsza niż standard.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja super, ogrzewanie - przy -25 można sobie zrobić prawie saunę. Przy tej temperaturze powietrza niestety tylko do 90km/h.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Ogromne, niemal pionowe szyby, wielkie lusterka - czegóż chcieć więcej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Spoko, ale trzeba zaglądać. Po drobnej konserwacji i zabezpieczeniu można brodzić.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

UWAGA: MUSISZ mieć dobrego mechanika. NIGDY nie prowadź kijka do bylekogo bo więcej zepsuje próbując otworzyć niż naprawi - cała masa złych doświadczeń. Trzeba dbać. Jak dbasz - nie ma dramatu - nie dbasz - zabulisz. Części niestety drogie, więc dbać warto.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Michał