Opinia Kia Sportage 2.0 dohc 128KM (benzyna) terenowy 1998r., ocena użytkownika (zqj)

Kia Sportage 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 dohc 128KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-11-10

liczba wyświetleń: 5579

Spalanie

Bardzo paliwożerne auto - szczególnie na zimnym silniku. Nie nadaje się do przeróbki na gaz - przegrzewa się głowica i zamontowane w niej czujniki
benzyna
gaz
Miasto
15.00
-.--
Trasa
9.70
-.--
Cykl mieszany
11.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś na wsi, lub mieszkającemu z dala od drogi. Auto nie utknęło mi nigdy, podjazd pod krawężniki to pestka. Trzeba liczyć się z dużą ilością paliwa do auta

Ocena ogólna

Samochód ok, do domu dowiózł. serwisy do d..., są źle zarządzane, słaby kontakt z klientem.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Dobrze trzyma się drogi, przechyla się na zakrętach (wysoko środek ciężkości. Hamulce wymagają regulacji (tylne) i są raczej przeciętne. Przy parkowaniu ok - dobra widoczność, przeciętna zwrotność.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Mimo wydaje się dużej mocy (128 KM) bardzo ciężko wyprzedzić. Auto nie jest przesadnie ciężkie (1490 kg), ale mocy wyraźnie za mało!!!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Auto obciążone prowadzi się lepiej niż \\"puste\\", bardzo dobrze znosi nierówności, z tyłu mało miejsca na nogi dla pasażerów. Na terenowych oponach auto głośne w środku. Hałas daje się we znaki przy ponad 100 km/h.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Minusem jest brak możliwości otwarcia bagażnika inaczej niż kluczykiem, Przełączniki są \\"pod ręką\\". Plus za wycieraczki, które mają \\"jeden impuls\\" przy odepchnięciu dźwigni.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima i nawiew ok. Duży minus - parują przednie szyby boczne - ledwie widać lusterka - konieczność uchylenia okien lub włączenia klimy

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

W aucie siedzi się wysoko i dobrze widać do przodu i na boki. W bocznych lusterkach widoczność bardzo dobra. Minus - koło zapasowe zasłania widok w lusterku wstecznym.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

O ile elektryka działa bez problemów o tyle \\"elektronika\\" płata figle Zapale się kontrolka \\"check\\" - po drodze do serwisu gaśnie, po podłączeniu do komputera nie ma usterek w pamięci!!! Immobiliser działa na 4 - tzn za czwartm przekręceniem kluczyka. W serwisie powiedziano mi, że taki urok - mogą wymienić elektronikę za 3500 zł odpowiedzialną za immobiliser, a problem i tak nie zniknie.

Elektryka

8/10

Elektronika

3/10

Naprawy

W kosztach nie uwzględniam naprawy głównej silnika - na gazie jeździł poprzednik, a ja kupiłem auto krótko przed naprawą

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trzeba uważać na sprzęgła w kołach przednich

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jest \\\\"twarde\\\\", mimo wyrwania \\\\"szlabanu\\\\" z korzeniami - tzn beton, dwia ceowniki \\\\"300\\\\" i barierka na przejeździe kolejowym auto niewiele ucierpiało.

Inne

autor opinii
seweryn