Opinia Lancia Zeta 2.0 2.0 JTD 109KM (olej napędowy) van 2001r., ocena użytkownika (22qh)

Lancia Zeta 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.0 2.0 JTD 109KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 185 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-09-13

liczba wyświetleń: 3895

Spalanie

zawsze włączona klima; miasto - dużo stania w korkach; trasa z pełnym obciążeniem + box na dachu
diesel
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

nie ten silnik

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie tankować w Polsce

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

dobre auto dla wroga (przynajmniej z silnikiem JTD/HDI common rail, zwykłe silniki TD nie są tak awaryjne)

Ocena ogólna

auto wygodne ale nigdy wcześniej nie jeździłem w takim stresie; regularne problemy z układem paliwowym (wymieniona pompa w baku+ regeneracja pompy wtryskowej+ 3x wymieniany zacinający się elektrozawór pompy wtryskowej). Auto stawało i nie dało się uruchomić.Oczywiście absolutnie nikt nie potrafił odnaleźć przyczyny,więc "naprawy" ciągnęły się tygodniami, a koszty - w skrócie nigdy za nic w tym aucie nie zapłaciłem mniej niż 1000pln. Jak widzę napis JTD lub HDI dostaję mdłości. TO nie są samochody do Polandii.

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

duuuży promień skrętu, abs często wyskakiwał błąd i abs nie było

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

wyciszenie - do 120 względnie cicho, powyżej 120 dosyć głośno;przy pełnym obciążeniu zbyt mała moc silnika

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu dużo miejsca, 2 rząd względnie wygodnie, 3 rząd ciasno -mało miejsca na nogi; bagażnika zasadniczo brak (przy 3 rzędach do tzw "bagażnika" mieszczą się w pionie 2 walizki + praktycznie brak możliwości pochylenia siedzeń 3 rzędu)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klima najlepsza jaką spotkałem

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

regularnie migające kontrolki, bardzo słaba jakość wiązki elektrycznej

Elektryka

2/10

Elektronika

2/10

Naprawy

non stop problemy z układem paliwowym; kosmiczne koszty napraw; wyjeżdżając w trasę zero pewności czy dojadę do celu; ostatecznie pękło koło rozrządu (metalowe), co doprowadziło do ogromnych uszkodzeń silnika (silnik 16V HDI- baaardzo kolizyjny w przypadku uszkodzenia rozrządu) Koszt naprawy przekraczał wartość samochodu

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

bardzo awaryjny egzemplarz, którego nikt nie potrafi naprawić + kosmiczne koszty serwisu (przez 2 lata posiadania na mechaników poszło około 7000 pln)

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ocynk - zero rdzy

Nadwozie

autor opinii
Jupi