Opinia Land Rover Discovery TD300i 2.5 0KM (olej napędowy) terenowy 1995r., ocena użytkownika (dgk)

Land Rover Discovery TD300i 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-08-17

liczba wyświetleń: 6540

Spalanie

Autko nad wyraz ekonomiczne. jednak pamietajmy że większość użytkowników zakłada większe i terenowe ogumienie plus ewentualnie ciężki osprzęt a nawet dachowe halogeny będące hamulcem aerodynamicznym. W efekcie spalanie wzrasta w moim przypadku do 10 l/100km, jednak z rozsądnymi prędkościami nadal możliwe jest poruszanie się ze średnim spalaniem w granicy 8-8,5 l/100km
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Luz w układzie napędowy, korozja w nadkolach tylnych i podłodze bagażnika. oraz pozostałe elementach jak przy każdym innym aucie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

warto zwracać uwagę na stan płynu chłodzącego (auto po przegrzaniu jest mniej sympatycznie) stan poziomów oleji oraz wymiany elementów układu rożądu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

polecam auto osobą szukającym ekonomicznego i przestronnego wewnątrz auta. Nie tylko w błotnych zapasach ale i normalnej eksploatacji..

Ocena ogólna

...super wóz... jeżdżąc nim zrozumieć można co sie nosi pod znaczkiem Land Rover... kupe przyjemności i przygody jak sama nazwo mówi...

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód jak na terenowy świetnie się prowadzi, nawet przy prędkościach powyżej 120km/h a nawet 150km/h. jednak należy pamiętać o jego masie około 2 ton. Masa daje sie we znaki głównie w zimą na śliskiej nawierzchni. Układ kierowniczy nie sprawia kłopotu, no może sympatyczniej by było z większym promieniem skrętu. Parkowanie jak to dużym autem... Wprawny kierowca świetnie sobie poradzi, mniej wprawny poprzestawia sąsiadów:)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Trafna jednostka napędowa świetnie współgra ze skrzynia biegów i reszta układu napędowego.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Nad wyraz wygodny w podróżowaniu na drogach utwardzonych i nie tylko.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Wygodny, obszerny wewnątrz zarówno z tyłu jak i z przodu. Materiały wykończenia mogło by być lepsze (w przypadku sam. import z włoch, występują odkształcenia podszybia wynikające z dużej temp. nasłonecznienia jak również rozwarstwienie podsufitki i jej obwiśnięcie co również jest czasem efektem nie szczelnego szyberdachu. Ale występuje też w wersjach bez szyberdachu. Korozja teoretycznie nie występuje na karoserii AL, ale tylko teoretycznie, sól utlenia każdy metal, AL ponadto trudniejsze w naprawie.)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

sam. posiada dwie niezależne nagrzewnice(kierowca pasażer) czas nagrzewania w zimie około 5km jazdy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

widoczność dobra, jednak pamiętajmy o rozmiarach auta i o jego dużej masce. Nadrabia to wysokość siedziska.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Pierwsze wersie 300 do 95r posiadają mniej tzw. elektroniki. co okupione jest mniejszą dynamiką silnika, natomiast nie sprawia żadnego problemu nawet przy brodzeniu w wodzie po lusterka (oczywiście ze snorkel-em)

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód 4x4 i do tego duży, naprawiam wszystko sam, jednak naprawy nie powinny być droższe od standardowych aut. Koszta części zamiennych mogą być drogie jeśli się szuka w nieodpowiednich sklepach. Przykładowe ceny; tylne amortyzatory komplet brytyjskiej produkcji, do 200zł. kpl. rozrządu około 450zł

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy kupnie warto zrucić uwagę luzy w układzie napędowym , mnie nie miło zaskoczył luz w moim dyferencjale obawiający sie stukiem przy zmianie biegów \\r\\nDobre wyczucie sprzęgła i można z nim prześcigać setki a nawet tysiące km. (pilnować oleji, ich stanu i wymiany)

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Stały napęd na wszystkie koła, zaskakująco \\r\\ndobrze sobie radzi w nagłych sliskich sytuacjach.

Inne

autor opinii
Daniel