Opinia Land Rover Freelander S 2.0 TD4 112KM (olej napędowy) terenowy 2003r., ocena użytkownika (qbz)

Land Rover Freelander S 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 TD4 112KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 129 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 7434

Spalanie

W tym aucie, jak i wielu innych wazne nie przekraczac pewnej predkosci, po ktorej dramatycznie wzrasta zuzycie paliwa. W tym aucie optymalnie jest trzymanie predkosci obrotowej nie wiekszej niz 3000 obr/min. W miescie jak na SUVa jest dobrze przekroczyc 10 l/100km jest trudno, chyba ze jest zima mamy wlaczona klomatyzacje jedziemy dynamicznie i czesto hamujemy. Ogolnie jest w miare oszczednie.
diesel
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na dobry stan techniczny, i niewielki udokumentowany przebieg, serwisowany w ASO. Nie polecam rocznikow z poczatkow trodukcji tego modelu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Terminowo wymieniac wszystkie czesci i plyny eksploatacyjne. Nie uzywac samochodu w ciezkim terenie! Samochod odwdzieczy sie za takie traktowanie nietypowymi kosztownymi usterkami.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tylko i wylacznie tym kto czuje potrzebe posiadania takiego auta, i pogodzi sie z jego usterkowoscia. Jezeli nie - to nie kupuj! Nie jest to auto dla kazdego.

Ocena ogólna

Samochod cieszy choc sprawia czasem przykre i czasem kosztowne niespodzianki. Ale jak sie go koha i odpowiednio dba to odwdziecza sie z nadmiarem. Przemyslane nadwozie, swietny uklad jezny, prowadzenie, radosc z jazdy. Nie zawsze wystarczajace osiagi, ale dostojna stateczna dosc ekonomiczna jazda. Mozliwosc pokonywania nierownosci niedostepnych dla osobowek, wyprawy za miasto, w gory naj jezioro, lesne przelecze, ale nie jest to samochod terenowy ! to SUV i trzeba o tym pamietac.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko prowadzi sie swietnie, jak na ta mase rodzaj nadwozia. Auto pewnie trzyma sie drogi na szybkich autostradach, prekosc maksymalna nie powala, przyspieszenie rowniez, ale do spokojnej statecznej dlugiej trasy wysmienicie. Uklad kierowniczy dosc precyzyjny, nie wprowadza uczucia worka kartofli na czubku igly ;) promien skretu wystrczajacy do manewrowania na parkingu. Hamulce zimne sa wystarczajace, po rozgrzaniu brakuje im swietnosci, ale przy spokojnej jezdie do ktorej jest to auto stworzone, wystarczaja a uklad ABS wspomaga nalezycie hamowanie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

1650 kg masy wlasnej / 82kW doskonalego silnika TD4 konstrukcji BMW, sprawia iz elastycznosc jak na SUVa lat 90` jest nieco wyzsza niz srednia, brakuje polotu. W wersji z silnikiem V6 jest lepiej. Skrzynia biegow chodzi bez oporow, lecz osobiscie odczuwam nieznaczne haczenie niektorych biegow przy zimniej skrzyni biegow. Silnik Super! BMW na medal postarala sie z jego konstrukcja. Cieszy drak paska napedu rozrzadu, zamienia go lancuch co sprawia ze nie ma koniecznosci wymiany paska i przykrych skutkow jego zaniedbania. Przyspieszenie, no coz to jest SUV.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie 4 kolumny Mcphersona pewnie trzymaja samochod na drosze utwardzonej jak i nieutrardzonej. Z obciażeniem nie odczuwam wiekszych roznic w stosunku do prowadzenie bez obciazenia jedynie przyspieszenie i elastycznosc ulega zauwazalnej zmianie. Fotele przednie wygodne, 1600km bez autostrad i drogach o niezbyt dobrej nawierzchni z gorskimi przeleczami zdolalem pokonac za jeden przysiad, z zatrzymywaniem sie tylko na siusiu i rozprostowanie kosci. Siedzisko wzdaje sie za krotkie ale siedzi sie doscwysoko wiec dluzsze uciskaloby dolne partie ud. Tylne fotele dzielone niesymetrycznie, komfort dobry, nie mecza w podruzy. Wyciszenie na trasie nie meczy z predkosciami do 140 km/h powyzej autko zaczyna nieco szumiec( ped powietrza). Wyciszenie nie jest najlepsze ale silnik pracuje dosc ciho i wyciszenie auta radzi sobie z jego halasem.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Auto jest przestronne z przodu, i z tylu jest dosc wygodnie. Schowkow jest sporo i rozmieszczone sa znosnie. Szczegolnie schowek pod kolumna kierownicza zaskakuje umiejscowieniem. Jakosc materialow pozostawia wiele do zyczenia, wkurzajace jest trzeszczenie plastikow na nieutwardzonej drodze lub na drodze o zlym stanie nawierzchni. Zabiezpieczenie przed korozja nie jest najlepsze, trzeba postarac sie o jego zabezpieczenie we wlasnym zakresie. Siedzenia z tylu skladaja sie bardzo latwo, a po zlozeniu daja spora przestrzen bagazowa. Rozmieszczenie przelacznikow jest dosc abstrakcyjne i nie zawsze wygodne, do niektorych rzeczy mozna z czasem sie przyzwyczaic, ale nie jest zle. Siedzenie maja mocno ograniczona regulacje. Regulacja kolumny kierowniczej w 1 plaszczyznie.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie dziala bardzo dobrze, auto przy -10 rozgrzewa sie do prawie nominalnego polozenia wskaznika temperatury plynu chlodzacego w czasie podrozy do pracy w ciagu 10 min. Z wlaczona klimatyzacja w tych samych warunkach ciepelko leci z ogrzewania juz po 1-2 min. W lecie chlodzenie dziala sprawnie i na goracych wloskich drogach, czesto w korkach, jest dobrze i ochladza sie w miare szybko, ogolnie chlodzenie nie jest doskonale ale daje rade. Cieszy na pol dzielony szyberdach ( sciagany i chowany do specialnych pokrowcow w bagazniku) otwierana tylna szyba i sciagany dach. To wszystko sprawia prawdziwa frajde w leci nad woda czy wypadach w gory, SUV - prawie kabriolet ;)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Siedzi sie dosc wysoko, to sprawia doskonala widocznosc do przodu nawet rzy niezbyt okazalym wzroscie i ograniczonej regulacji foteli. Do tylu widocznosc dobra, cofajac trudno czegos nie zauwazyc. Lusterka pokazne i obejmuja spora powierzchnie widoku do tylu, rowniez wygodnie sie cofa przy ich uzyciu.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Uklad elektryczny, nie najlepiej zabiezieczony, nie jest tragcznie ale dobrze tez nie jest. Przewody elektryczne czesto sniedzieja, szczegolnie ich koncowki. Awarie ukladu elektrycznego niewykluczone. Elektronika i komputer pokladowy dosc proste i nie sa najgorsze, sa OK.

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niespodziewanie przetarty przewod ukladu chlodzenia. Uklad elektrycznu utrapieniem tego auta. Zasniedziale styki czujnika cisnienia wtrysku w krajach 3 swiata zatrzymaly mnie na pol tygodnia, serwis na niskim poziomie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Na usterkowosc tego auta trzeba byc po prostu przygotowanym i pogodzic sie z tym. Nadrabia ono wieloma innymi zaletami.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tysiace pokonywanych kilometrow na egzotycznych drogach wschodu pokonuje jak lodolamacz sybiryjski. Ktory czasem staje by naprawic poszycie, by po chwili znow ruszyc w droge.

Komfort jazdy

autor opinii