Opinia Land Rover Freelander TD4 2.0 TDI 112KM (olej napędowy) terenowy 2002r., ocena użytkownika (j2r)

Land Rover Freelander TD4 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 TDI 112KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 205 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 5006

Spalanie

Minimalnie po mieście bez klimatyzacji osiągnąłem 8,6 litra. To lepiej niż zakłada producent, natomiast gdy się wjedzie w teren i troszkę pojeździ z pazurem spalanie wyszło 9,7 co uważam również za bardzo dobry wynik
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ogólnie na stan saochodu i najwazniejsze to napędy. nie może być nigdzie wycieków. nie którzy myslą, ze jest to samochód terenowy i męcza go w głębokim terenie co później odbija się na napędzie szczególnie w reduktorze

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby był zawsze umyty, bo wtedy się ładnie prezentuje :)))

Ocena ogólna

Ogólnie fajne auto. Jeśli ktoś nie potrzebuje mieć 200 koni pod maską tylko średniego suv-a do jazdy po mieście to spokojnie polecam.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Do takiego auta trzeba się przyzwyczaić. Nie jest on tak przyklejony do drogi jak osobówki, ale po kilku jazdach bezproblemu można go okiełznać i spokojnie podróżować.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

To nie jest rajdówka, ale faktycznie koników troszkę brakuje do spokojnego podróżowania, ale dla niewymagających spokojnie ten silnik zapewnia, ze nie będą zostawac na szarym końcu. . . przeciez to konstrukcja BMW.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Kompaktowe auto zapewniające troszkę lepsze warunki w środku niż zwykłą osobówka. W somie nie ma cię czego czepić. pozycja za kierownica fenomenalna....ale też trzeba się do niej przyzwyczaić.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Duzym minusem jest dość mały bagażnik dający tylko 380 litrów ale w banalnie prosty sposób składa sie tylne oparcia i juz można zapakować np pralkę :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie bardzo dobre, klima tak sobie, ale najgorezy jest nawiew na przednią szybę

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Nie ma co się czepiać koła zapasowego, które troszkę zasłania widok do tyłu. Przeciez mozna zamontować czujniki parkowania i problem z głowy

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

narazie baz awarii

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Po sprowadzeniu samochodu musiałem wymienić przednie zawieszenie ale części kształtują się w przyzwoitych normach

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

bardzo słaby nawiew na przednią szybe jest denerwujący, ale naszczęście jest klimatyzacja, która radzi sobie z jej odparowaniem, choć nie jest to błyskawiczne bo sama klima nie należy do najbardziej wydajnych

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tak jak pisałem już wyżej, uważam że spalanie jak na napęd stały na 4 koła jest rewelacyjny

Spalanie

autor opinii