Opinia Land Rover Range Rover Autobiogaphy 5.0 V8 510KM (benzyna) terenowy 2013r., ocena użytkownika (24gq)

Land Rover Range Rover Autobiogaphy 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 5.0 V8 510KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 25 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-05-31

liczba wyświetleń: 2292

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
22.00
-.--
Trasa
12.80
-.--
Cykl mieszany
14.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Witam! Jesienią 2012 r. udałem się do Paryża na targi Paris Motor Show aby zdecydować na jakie auto mam zmienić swego Mercedes'a GL 500. Po długich wahaniach i porównaniach (Mercedes GL 500 AMG & Range Rover 5.0 Autobiography) wybrałem Range Rover ... Zamówiłem więc u dealera wymarzone auto (''wypchałem go wszystkimi możliwymi gadżetami a aby tych nie było za mało - oddzielnie zamówiłem dodatkowe wyciszenie salonu, sportowe hamulce, metalowe osłony silnika, skrzyni biegów i różne tam inne rzeczy) i cierpliwie czekałem aż 8 miesięcy - otrzymałem go 20 maja 2013 r. Cieszyłem się bardzo ale ciągle go porównywałem z Mercedes'em GL 500, który kupiłem nowy (w 2007 r.) i mam go do dzisiaj. Cóż mogę powiedzieć: prawdą jest, że właściciele Land Rower'ów widzą się często: w drodze do serwisu - w serwisie i powracając z serwisu :D Nie jest to mit - to jest prawda! Pierwsza usterka (bardzo mnie to zaskoczyła) - stuk w przednim zawieszeniu! Dealer oczywiście wymienił masę elementów w zawieszeniu ale po przejechaniu kolejnych 7.000 km stuk (chociaż o wiele mniejszy) znowu dał o sobie znać. Kolejna niespodzianka - złamał się (zacinał się) guzik uruchomienia silnika - też go wymieniono ... Po jakimś czasie elektryczny hak halowniczy ''usnął'' w swoim schowku nie chciał z niego wyjść - wymieniono silnik elektryczny. Najciekawszą rzeczą, której do dziś nie potrafię zrozumieć: jak w takim aucie za cenę ponad 680.000,00 zł. samoczynnie mogą ''oddzielać się" od nadwozia elementy upiększające (plastykowe) i maskujące (również plastykowe) różne schowki na zewnątrz ... :cry: Otóż, są one wykonane (pewnie w chińskiej fabryce) z bardzo niejakościowych materiałów (plastyku) skoro mocowania (zaczepy) łamią się same i to powoduje, że ''oddzielają się'' od nadwozia samoczynnie :shock: Jest w tym aucie masa innych (drobnych) usterek ale nie są one na tyle dokuczliwe abym musiał nimi zaśmiecać forum :lol: Na szczęście - zostawiłem (nie sprzedałem) swego starego MB GL'a, który w latach swojej ''młodości'' też nie był idealny ale nadal potrafi mnie cieszyć 8) Może ktoś na tym forum miał albo posiada 2013-2014 Range Rover'a? Chciałbym wymieniać się opinią na temat tego autka. Pozdrawiam, Andrzej Rawłuszewicz

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
ArvitrA