Opinia Land Rover Range Rover Autobiography 5.0 V8 510KM (benzyna) terenowy 2013r., ocena użytkownika (24gn)

Land Rover Range Rover Autobiography 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 5.0 V8 510KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 25 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-05-31

liczba wyświetleń: 3851

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
22.00
-.--
Trasa
12.00
-.--
Cykl mieszany
14.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Ocena ogólna

Witam! Jesienią 2012 r. udałem się do Paryża na targi Paris Motor Show aby zdecydować na jakie auto mam zmienić swego Mercedes'a GL 500. Po długich wahaniach i porównaniach (Mercedes GL 500 AMG & Range Rover 5.0 Autobiography) wybrałem Range Rover ... Zamówiłem więc u dealera wymarzone auto (''wypchałem go wszystkimi możliwymi gadżetami a aby tych nie było za mało - oddzielnie zamówiłem dodatkowe wyciszenie salonu, sportowe hamulce, metalowe osłony silnika, skrzyni biegów i różne tam inne rzeczy) i cierpliwie czekałem aż 8 miesięcy - otrzymałem go 20 maja 2013 r. Cieszyłem się bardzo ale ciągle go porównywałem z Mercedes'em GL 500, który kupiłem nowy (w 2007 r.) i mam go do dzisiaj. Cóż mogę powiedzieć: prawdą jest, że właściciele Land Rower'ów widzą się często: w drodze do serwisu - w serwisie i powracając z serwisu :D Nie jest to mit - to jest prawda! Pierwsza usterka (bardzo mnie to zaskoczyła) - stuk w przednim zawieszeniu! Dealer oczywiście wymienił masę elementów w zawieszeniu ale po przejechaniu kolejnych 7.000 km stuk (chociaż o wiele mniejszy) znowu dał o sobie znać. Kolejna niespodzianka - złamał się (zacinał się) guzik uruchomienia silnika - też go wymieniono ... Po jakimś czasie elektryczny hak halowniczy ''usnął'' w swoim schowku nie chciał z niego wyjść - wymieniono silnik elektryczny. Najciekawszą rzeczą, której do dziś nie potrafię zrozumieć: jak w takim aucie za cenę ponad 680.000,00 zł. samoczynnie mogą ''oddzielać się" od nadwozia elementy upiększające (plastykowe) i maskujące (również plastykowe) różne schowki na zewnątrz ... :cry: Otóż, są one wykonane (pewnie w chińskiej fabryce) z bardzo niejakościowych materiałów (plastyku) skoro mocowania (zaczepy) łamią się same i to powoduje, że ''oddzielają się'' od nadwozia samoczynnie :shock: Jest w tym aucie masa innych (drobnych) usterek ale nie są one na tyle dokuczliwe abym musiał nimi zaśmiecać forum :lol: Na szczęście - zostawiłem (nie sprzedałem) swego starego MB GL'a, który w latach swojej ''młodości'' też nie był idealny ale nadal potrafi mnie cieszyć 8) Może ktoś na tym forum miał albo posiada 2013-2014 Range Rover'a? Chciałbym wymieniać się opinią na temat tego autka. Pozdrawiam, Andrzej Rawłuszewicz

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze

autor opinii
ArvitrA