Opinia Mazda 3 2.0 KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2015r., ocena użytkownika (25a1)

Mazda 3 2015r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 75 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2016-05-25

liczba wyświetleń: 3026

Spalanie

Generalnie miłe zaskoczenie. Jeżdżę dużo mniej więcej 50/50. Przy setce i spokojnej jeździe - nawet poniżej 5,0. Do 120 całkiem ok. Mocniej łyka paliwo powyżej 150.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Dokupić ochrony progów (łatwe ich zarysowywanie się)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować przeglądów i jeździć ile się da

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Eleganckiej kobiecie, osobie ceniącej harmonię i nie przepadającej za dłubaniem pod maską

Ocena ogólna

Podstawowe atuty - niezawodny, oszczędny silnik, w zasadzie - bezawaryjność, dobre zawieszenie i prowadzenie, perfekcyjny wygląd. Wady - raczej różnie z ergonomią, przeciętna widoczność, kłopoty z wsiadaniem (tył)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się bardzo dobrze, co najmniej dobre wspomaganie kierownicy, Twarde odbicie przy silnym skręcie kół w lewo lub prawo, nie najgorsze hamulce (choć żyleta to nie jest). Przy parkowaniu - uwaga na przód.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Ładna, cicha praca silnika, elastyczność umiarkowana, choć zupełnie satysfakcjonująca. Ogólnie silnik to bez wątpienia jego dobra strona. Co do przyspieszenia - mógłby się lepiej zbierać, ale bezdyskusyjna bezawaryjność w pełni rekompoensuje ten szczegół

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dość twarde, wysokie (co mi osobiście bardzo odpowiada), samochodu nie dobija z obciążeniem. Fotele wygodne, choć może odrobinę za krótkie. Długa jazda nie męczy. Z tyłu nie siadam. Podobno średnie wygoda. Z kompletem pasażerów bez większych zmian. Wyciszenie przyzwoite, trochę zawodzi przydużych (niedozwolonych) porędkościach

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu satysfakcjonująca, tył - pewnie trochę mało miejsca, dla niektórych kłopot z wsiadaniem (konieczność nachylenia głowy). Zegary i przyciski - do opanowania, choć trudno je nazwać intuicyjnymi, przeciętna nawigacja i niewygodna jej obsługa, wymagająca (mimo zapewnień) oderwania oczu od drogi. Czasem zbędne automatyczne przełączania oświetlenia nawigacji na ciemniejszy tryb przy zmianie świateł na drogowe. Materiały wykończenia wnętrza w zasadzie ok. choć mogłyby być bardziej miękkie w dotyku. Karoseria a w zasadzie jej lakier - miękki, podatny na zarysowanie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tu w zasadzie brak większych zastrzeżeń. Stosunkowo szybkie nagrzewanie wnętrza, podobnie sprawna wentylacja i chłodzenie wnętrza. Żadnych "odbić" strumienia powietrza przyprawiających o kręcz karku.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Średnia strona modelu. Do ograniczeń trzeba się przyzwyczaić i tyle. Raczej trudno tu mówić o panoramicznym widzeniu do przodu, tył pozostawia sporo do życzenia (są na szczęście czujniki), widoczność w lusterkach ok. chociaż przy gabarytach samochodu byłem już (przy wyprzedzaniu) karany klaksonami za zbyt wczesne zjeżdżanie na prawy pas.

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Brak zastrzeżeń. Na razie nic nie nawaliło, choć samochód eksploatuję w różnych, często trudnych warunkach. Do tej pory bezawaryjnych jest iStop, nie miałem też żadnych zwarć i nieprzewidzianych zdarzeń.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodnością bije na głowę moje poprzednie samochody (VW Golf, KIa ceed, Nissan Primera, Nissan Almera, Ford focus, Nissan sunny.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przeciętna widoczność, miękki lakier

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bezdyskusyjnie silnik, bezawaryjność (w Golfie do 70 tys. miałem dwie poważne naprawy za sporą kasę) oraz spalanie

Napęd

autor opinii
Jędrzej