Opinia Mazda 5 top 2.0 2,0i 146KM (benzyna) mini-van 2008r., ocena użytkownika (v2m)

Mazda 5 top 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 2,0i 146KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 25 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-08-25

liczba wyświetleń: 7443

Spalanie

Spalanie auta na śrdnim poziomie jak na tak mocny silnik. Przy szybkiej jeżdzie autostradowej można mieć srednią nawet 13l/100km
benzyna
gaz
Miasto
9.90
-.--
Trasa
8.30
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Obejrzeć dokładnie manszety pólosi. Manszety prawej pólosi nie są wymienne. Potrzebna kompletna póloś a nowa 2300zł.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Uzuwac przyczyny wibracji podczas jazdy gdyż naprawy zawieszenia są drogie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam rodzinom z dwojgiem dzieci, dobrze spisuje się na wyjazdach wakacyjnych, przy przewożeniu sporej ilości bagażu.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto zachowuje się na drodze bardzo przewidywalnie. Wchodzenie w ostre łuki mało odczuwalne nawet przy dużych prędkościach. Długość nadwozia sprawia, że trudno znaleźć "dziurę" do zaparkowania w zatłoczonym mieście. Bardzo pomocne czujniki parkowania lub kamera cofania.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Mazda 5 stworzona jest do jazdy autostradowej. Nie strzaszne jest pokonywanie dla niej długich dystansów. Skrzynia biegów dopracowana, biegi wchodzą bez przeszkód, silnik pozwala na płynną jazdę w dużym zakresie prędkości obrotowej.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dość sztywne wiec bez obciążenia pojazd "skacze" po nierównościach. Fotele dość twarde, zwłaszcza w drugim rzędzie, środkowy fotel drugiego rzędu w zasadzie nie do wykorzystania przez osobę dorosłą. Auto mogłoby być lepeij wyciszone gdyż w zakresie dużych prędkości słychać szum opon.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Jestem osobą wysoką (190) i z miejscem z przodu nie mam problemów. Podobnie w drugim rzędzie. Wszystkie urządzenia pokładowe obsługuje się intuicyjnie. Dzwignia biegów w zasięgu ręki. Bagażnik auta pokowny. Wykładzina w bagażniku mogłaby być bardziej odporna na zabrudzenia. Deska rozdzielcza mogłaby być wykonana z miękkkich materiałów. Po złożeniu siedzeń z tyłu podłoga staje się płaska. "Awaryjnie" mogłyby się tam przespać dwie dorosłe osoby bez potrzeby kurczenia nóg. Karoseria auta ponadczasowa. Nie posiada zbędnych dodatków. Wszystko jest na miejscu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja i nawiew powietrza bez uwag. Mimo dużej przestrzeni kompresor i dmuchawa szybko dają sobie radę z wymianą nagrzanego powietrza. Nie ma problemu z parowaniem szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu ograniczona ale wystarczająca. Duże powierzchnie lusterek eliminują skutecznie polw martwe.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Z elektryką i elektroniką nigdy nie było problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty części są duże. Dla przykładu wahacz przedni 1200 zł, łożysko piasty przedniej 320zł. Robocizna jak w ASO.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto mimo, że to minivan dobrze zachowuję się na zakrętach. Praktycznie prowadzi się jak kompakt.

Układ jezdny

autor opinii
slawek