Opinia Mazda 323 323f 1.5 88KM (benzyna+gaz) liftback 1996r., ocena użytkownika (4k8)

Mazda 323 323f 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.5 88KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 4239

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.50
10.50
Trasa
8.50
8.50
Cykl mieszany
9.30
9.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

sprawdzić na zimnym silniki czy przy odpaleniu nie puszcza z wydechu szaro sinej chmury, czynność tę należy powtórzyć po wymianie oleju - często silnik zalany jest specyfikiem który eliminuje tę dolegliwość na czas sprzedaży auta

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie przegrzewać silnika

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

fanom aut ze sportowym zacięciem,

Ocena ogólna

super wygląd, kiepski silnik 1,5 , moim zdaniem optymalnym dla tego samochodu jest 1,8 , bardzo dobre prowadzenie -autko " klei się" do asfaltu ,

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Chciałbym ,aby każde następne auto prowadziło się tak jak "efka", super prowadzenie na który ma wpływ stosunkowo duży roztaw osi , duży promień zawracania.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

mając silnik 1500 nie można mówić o przyspieszeniu nawet średnim, skrzynia (manualna) super, silnik oznaczony symbolem z5 spędza sen z powiek wielu posiadaczom - branie ponadprzeciętnych ilości oleju ( ja zdecydowałem się na remont , niestety po przejechaniu ok. 10 tys. km problem zaczął się od nowa - ok 2000 zł. zbędnego wydatku , na taki fakt być może miało wpływ to że pierścienie których użyłem przy remoncie były nieoryginalne(zamienniki),samochód aby ciągnął potrzebuje wysokich obrotów , ale i tak nie są to nawet przyzwoite osiagi

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

2/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

zawieszenie auta sztywne - ja takie lubię , słaby silnik 1,5 czyni auto bardzo "mulastym " z kompletem pasażerów, we wnętrzu słychać szumy powietrza i opon, fotele bez zarzutu - może tapicerka materiałowa ulega szybkiemu zużyciu od nap w spodniach jeansowych na tylnych kieszeniach

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

jak na ogólną wielkość auta nie można mieć nic do zarzucenia pod kątem ilości proponowanego miejsca dla podróżnych , zarówno z przodu jak i z tyłu (trochę ciaśniej), jak to w japończykach ergonomia bez zarzutu-wszystko pod ręką, bagażnik mały, co najwyżej średnia jakość tapicerki materiałowej na siedzeniach,moim zdaniem jedno z ładniejszych aut pseudo sportowych -super dostęp do tylnych siedzeń dzięki dodatkowym drzwiom - w tego typu autach rzadkość, dobra jakość blach - nie było problemu z korozją

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

szybko rozgrzewające sie ogrzewanie , wydajne nawiewy , problem z parowaniem przedniej szyby w deszczowe dni

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

wysoko uniesiony tył w połączeniu niską pozycją kierowcy utrudni widoczność z wewnętrznego lusterka, dla mnie nie stanowiło to większego problemu

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

kiepski silnik 1500 9oznaczenie z5) ponadprzeciętne zużycie oleju - problem z przegrzewającymi się pierścieniami

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

super zawieszenie

Układ jezdny

autor opinii