Opinia Mazda Premacy 1.8 101KM (benzyna) van 2004r., ocena użytkownika (2549)

Mazda Premacy 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.8 101KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2015-11-05

liczba wyświetleń: 4917

Spalanie

Moim zdaniem za słaby silnik z maksymalnym momentem przy wysokich obrotach powoduje,że jest łasy na paliwo.Chyba,że ktoś lubi pyrkać 40/h.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
11.00
Trasa
7.60
10.00
Cykl mieszany
8.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Korozja

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To dobre rodzinne auto,ale musiałoby być za młodu odpowiednio zakonserwowane. Kupując benzyniaka należy zwrócić szczególną uwagę na to aby nie było bite no i miejsca o których pisałem.o resztę można być spokojnym,ale też czujnym.

Ocena ogólna

Gdyby nie karoseria dałbym 9-10,ale uważam,że karoseria to istotny i bardzo ważny element samochodu bo ma zasadniczy wpływ na moje bezpieczeństwo(progi, podłużnice)

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Auto dobrze się prowadzi. Nie ma z nim problemów np. w koleinach lub przy podmuchach wiatru, bo przecież auto jest dość wysokie. Wspomaganie mogło by być trochę mocniejsze(przydatne przy cofaniu z przyczepką),w ciasnych zakrętach auto sprawia wrażenie dość mocnego wychylania, ale ja już się przyzwyczaiłem.Wykazuje też niewielką nadsterowność co tłumaczy zastosowanie przez producenta układu TCS, który naprawdę działa gdy jest ślisko.Układ hamulcowy jest bez zarzutu.Przydał by się czujnik parkowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Skrzynia biegów ma długie przełożenia, co pozwala na na komfortowe podróżowanie autostradą jak i w ruchu miejskim.Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Silnik jak na 1,8 16v to według mnie powinien mieć o kilkanaście koni więcej. Przekłada się to na osiągi podczas jazdy. W przypadku jazdy w pojedynkę lub w dwie osoby jeszcze jakoś się zbiera, ale jeśli posadzimy z tyłu pasażerów i ładunek do bagażnika to odradzam wyprzedzanie na autostradzie. Żeby auto chciało jechać silnik trzeba wkręcać na wysokie obroty, a to przekłada się na zużycie paliwa.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie tego auta może mile zaskoczyć. Jest dość sztywne, ale dobrze radzi sobie na naszych dziurawych drogach, nawet z pełnym obciążeniem nie ma wrażenia dobijania. Komfort jazdy na przednich jak i tylnych fotelach jest bardzo dobry.Fotel kierowcy wykonany z bardzo dobrych materiałów, odpowiednio wyprofilowany z pełnym zakresem regulacji w różnych płaszczyznach, pomimo 10 lat i 190000 przejechanych kilometrów nie nosi śladów wygniecenia czy zużycia tapicerki(użytkowany bez pokrowców).Podczas normalnej jazdy w aucie jest cicho,głośniej robi się powyżej 120 km/h, ale to z racji jego gabarytów

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

W aucie jest dużo miejsca-na nogi jak i nad głową.Japończycy jak zwykle zadbali o to by wszystko znajdowało się tam gdzie trzeba.Przełączniki i dźwignie obsługuje się intuicyjnie, czytelne, trwałe piktogramy.Zegary ładne(z gustami się nie dyskutuje)podświetlane na zielono, czytelne. Przydałaby się kontrolka włączenia świateł.Elementy plastikowe średniej jakości-na nierównościach trzeszczą i piszczą,szczególnie w okolicach zegarów i rolety bagażnika.Poza tymi wszystkimi pochlebnymi słowami jakie do tej pory wyraziłem na temat tego auta, karoseria jest czymś co niestety skłania mnie do pozbycia się tego auta.Wszechobecna korozja.Zaczynając od nadkoli tylnych- najpierw lewe potem prawe, błotniki przód, progi- przednia i tylna jego końcówka, podłużnice!,pod nakładkami na progach, dół drzwi, tylna klapa, więcej nie grzebałem. U lakiernika zostawiłem 4500 zł.Dodać tu należy fakt,że ceny części blacharskich przyprawiają o ból głowy, np. błotnik przód(zamiennik)-450 zł;oryginał-900 zł;reperaturka tylnego nadkola(zamiennik-oryginałów nie produkują)-250 zł.Wnioski?

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z racji przestrzeni nagrzewa się dość długo,żeby dmuchało ciepło(na zewnątrz-8) trzeba przejechać ze 3- 4 km po mieście, ale ogrzewanie jest dobre, klima radzi sobie nawet w duże upały.Nieporozumieniem jest moim zdaniem system odmrażania przedniej szyby.Nie wiem co autor miał na myśli.Używanie tego systemu daje efekt przy zaparowanej a nie zamarzniętej szybie. Chcąc rozmrozić szybę po mroźnej nocy trzeba by spędzić na parkingu ze 20 min.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Wysoka pozycja za kierownicą sprawia,że widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra.Dobre,duże lusterka- nieocenione przy cofaniu z przyczepą. Brak czujnika parkowania- ja kupiłem sobie soczewkę Fresnela.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnych problemów z elektroniką ani elektryką

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto jest mechanicznie niezawodne ale wiem,że części nie są najtańsze

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Trzeba dbać jak o każdy samochód

Niezawodność

autor opinii
japanfan