Opinia Mazda Xedos 9 2.5 V6 24V 163KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (ph1)

Mazda Xedos 9 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 V6 24V 163KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6359

Spalanie

Auto b. dobrze "toleruje" gaz ale stosowanie innej instalacji niż sekwencyjna raczej mija się z celem. Jednak znalezienie DOBREGO instalatora gazu nie jest łatwe - sam musiałem poprawiać parę rzeczy, które "gazownik" spartolił u poprzedniego właściciela. Ale tak czy inaczej warto zagazować autko bo przy 2.5l pojemności nie oszukujmy się - każde auto będzie z apetytem popijało benzynę szczególnie przy "cięższej nodze" ;-)
benzyna
gaz
Miasto
14.00
16.00
Trasa
12.00
12.50
Cykl mieszany
13.00
14.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ważne to aby silnik poprawnie pracował i skrzynia biegów (automat) płynnie przełączała biegi, nie była wcześniej katowana (zapach i kolor oleju dużo mówią o niej).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

... aby było paliwo i nic więcej nie trzeba.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam każdemu kogo stać na nie i jego utrzymanie. Szczególnie polecam dla osób ceniących sobie komfort podróżowania a nie rajdową jazdę. Ale aby dojeżdżać tylko co niedzielę do kościoła czy do cioci te parę km to jednak lepiej kupić coś mniejszego.

Ocena ogólna

Takie autko szukałem ponad pół roku od momentu jak je pierwszy raz ujrzałem. Może i są lepsze auta ale ... mi to akurat odpowiada.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto daje dużo przyjemności z jazdy nawet na dłuższych trasach. Wspomaganie kierownicy jest akurat takie jak być powinno - nie jest zbyt lekko więc czuje się drogę ale i podczas manewrów na parkingu nie stanowi to żadnego problemu. Hamulce też są takie jak być powinny chociaż do zatrzymania 2tonowego auta trzeba trochę siły użyć. ABS działa poprawnie. Trochę wadą jest spory promień skrętu co czasem utrudnia parkowanie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Moje autko posiada niezbyt mocno wysilony silnik co się wiąże z tym, że jest dosyć elastyczny. Z tym tez wiąże się fakt, że silniki te są dosyć "żywotne" - u mnie przy już 200.000km nadal jeźdżę na oleju 5W40. Moja "maździnka" jest wyposażona w automatyczną skrzynie biegów (ASB), w tej wersji manual jest rzadziej spotykany. Skrzynia wyśmienicie się spisuje zarówno w ruchu miejskim jak i w trasie. Szybkie przyspieszenie nie stanowi żadnego problemu. Skrzynia przełącza biegi płynnie i bez szarpnięć ale ... wymaga okresowej wymiany olejów i filtrów! Skrzynia mocno szarpiąca przy zmianie biegów to oznaka, że już może się ona "kończyć" ale warto spróbować zmienić olej i zobaczyć czy dalej występują tego typu objawy. koszt poważniejszych napraw skrzyni jednak jest dosyć wysoki. Niech nikt nie da się nabrać na zapewnienia sprzedających, że szarpanie ASB można zlikwidować zmianą oprogramowania w komputerze!

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto zarówno bez jak i z pełnym obciążeniem dobrze trzyma się drogi. Twardość zawieszenia jest tak dobrana, że się "płynie" podczas jazdy, nierówności drogi zbytnio się nie odczuwa ale i nie ma tez "bujania" się auta. Fotele są b. wygodne i nie męczą kierowcy nawet przy dłuższej jeździe. Standardem jest elektryczna regulacja ustawienia foteli przednich + dodatkowa regulacja wysokości fotela kierowcy. Fotele tylne też są właściwie wyprofilowane + dobrze leżący podłokietnik ale jazda we 3 osoby na tylnym siedzeniu jednak na dłuższą metę trochę jest męcząca. Wyciszenie auta jest bez zastrzeżeń.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Duża przestrzeń z przodu daje duży komfort podróżowania. Na tylnych siedzeniach już jest tak sobie ale tez nie ma się do czego przyczepić. jednak jazda we 3 osoby z tyłu w dłuższą trasę nie należałaby do zbytnich przyjemności ale to chyba w każdym prawie aucie tak jest. Bagażnik jest dosyć pojemny ale siedzenia tylne się nie składają. Jednak coś drobnego i długiego można przewieźć korzystając z "okienka" za podłokietnikiem (np. narty). Ale tak to zwykle bywa w sedanach. Jakość skórzanej tapicerki określam na b. dobrą. Zabezpieczenie antykorozyjne blacharki raczej dobre chociaż mam już dwa drobne wykwity korozji na tylnym nadkolu. Ergonomia wnętrza, duża ilość schowków i intuicyjne umiejscowienie elementów regulacyjnych na wzorowym poziomie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie działa poprawnie, dosyć szybko silnik się nagrzewa i zaczyna wiać ciepłe powietrze. Klimatronic b. dobrze się spisuje - praktycznie raz ustawiony i się go nie dotyka. Ale nie oczekujmy, ze ogrzewanie będzie grzało jak "farelka" - przynajmniej u mnie tak jest. Klimatyzacja chłodzi auto w gorące dni dosyć szybko.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Ogólnie nie jest źle ale przy dużych autach raczej rzadko kiedy można mieć lepszą widoczność względem tego jak jest w xedosie. A szczególnie jeśli chodzi o widoczność do tyłu.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Japońska myśl techniczna czyli awarie elektryki/elektroniki są naprawdę sporadyczne. Zresztą nie ma zupełnie bezawaryjnego samochodu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszt oryginalnych części jest dosyć wysoki, zamienniki bywają ale ... za jakość warto zapłacić i mieć spokój na długi okres czasu.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Promień zawracania tego "autobusu" mógłby być mniejszy co czasem nieco przeszkadza w parkowaniu w wąskich miejscach.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy jest b. dobry a wiąże się to z ergonomią wnętrza, jego wyciszeniem i mocnym zespołem napędowym. Do tego automatyczna skrzynia biegów daje naprawdę dużą wygodę w podróżowaniu zarówno po mieście jak i w trasie a wbrew pozorom można się do niej b. szybko przyzwyczaić. Ciężej jest się przesiąść na "manuala"! Tak więc ... nie bójcie się "automatów"! Moja "maździnka" z wyposażenia standardowego posiada: klimatronic, podgrzewane fotele, elektrycznie regulowane i składane lusterka, elektrycznie regulowane fotele przednie, regulację kierownicy, tempomat, kontrolę trakcji (może dokładniej aby koła nie boksowały na śliskim!), dobre firmowe car-audio, skórzana tapicerka w jasnym kolorze, immobiliser, centralny zamek z pilotem, szyberdach itd.

Komfort jazdy

autor opinii