Opinia Mazda Xedos kf 2.0 V6 140KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1995r., ocena użytkownika (hxd)

Mazda Xedos kf 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 V6 140KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 195 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 4630

Spalanie

Podane wartości mierzone latem. Możliwe bardziej ekonomiczne wyniki, (7 w trasie) ale po co wtedy kupować silnik z sześcioma cylindrami w układzie V ? Zimą spalanie w mieście potrafi wzrosnąć do 13 litrów na krótkich dystansach.
benzyna
gaz
Miasto
11.10
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na pewno na wszystko :) silnik będzie trochę spocony i to jest norma, zdecydowanie polecam rozwinąć prędkość maksymalną, zdarza się że użytkownicy skarżą się na drgania zawieszenia a nawet całej budy, a każdy ma inną teorię na ten temat. Generalnie auto jest świetne gdy wszystkie elementy zawieszenia są na przysłowiowy tip-top a nie "jakoś tam"

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

pilnować olej bo lubi sobie łyknąć albo popuścić:) dużo tu zależy od warunków jazdy

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim pasjonatom motoryzacji gwiżdżącym na wszelką niemiecką masówkę a bojącym się eksploatacji Alfy Romeo czy innych pięknych europejskich wozów.

Ocena ogólna

Nietuzinkowy, piękny samochód (jeszcze obecne modele Alfy, Hondy czy choćby Mazdy 6 czerpią garściami a nawet zrzynają z Xedosa)z rzadko spotykanym stosunkowo małym silnikiem w układzie V, którego brzmienie pozwala zapomnieć o potrzebie audio. Duża radość z jazdy ale warto zastanowić się nad kosztami eksploatacji (instalacja gazowa nie jest przewidziana do tego silnika, nawet ta bardzo droga)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Raczej twarde zawieszenie ale troszkę się przechyla. na pewno nie na szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów. Na łukach tendencje do zacieśnienia zakrętu. Kierownica czuła. Generalnie nie jest to bolid, tylko mała limuzyna.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik działa w każdym zakresie obrotów. Chcąc jeździć naprawdę dynamicznie trzeba redukować. To jest po prostu wysokoobrotowy japoniec. Jechać zaczyna od 3.5 tysiąca a przy 4 pokazuje rogi. Zdecydowanie brak tu 6 biegu. Przy 120 - 140 ma już dość wysokie obroty co przekłada się na spalanie, ale nikt się tym nie przejmował tworząc w 1992 roku flagową limuzynę dla ciut bogatszych

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie twarde i miękkie zarazem. Na szosie słychać w zasadzie tylko koła, na dziurach słychać że jedziemy po dziurach. Wyciszenie pierwsza klasa, przy sprawnym układzie wydechowym można zapomnieć że silnik w ogóle pracuje

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Mimo że jest to limuzyna nie jest to wóz jakoś nad wyraz przestronny. Dzięki temu jednak łatwo go wyczuć i mimo słabej widoczności do tyłu łatwo się nim manewruje. Z tyłu mało miejsca na nogi zwłaszcza dla tych siedzących za kierowcą. Jakość wykonania w środku i na zewnątrz wzorcowa. Wszystkie przełączniki trwałe, nic nie trzeszczy, ciężko uwierzyć w przebieg. Myślę że jak xedos jest w środku zniszczony to musiał zrobić chyba 500000km. Bagażnik nie poraża, ale ten samochód ma przede wszystkim wyglądać. Dla 4 osobowej rodziny wystarczy w zupełności

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą dość długo się nagrzewa. Duży plus za możliwość jednoczesnego nawiewu ciepłego i zimnego powietrza, jak w hondzie. Przyjemna obsługa klimatyzacji.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Z powodu nisko poprowadzonej linii dachu trzeba się czasem wychylać aby dojrzeć jakie światło się pali na skrzyżowaniu. Do tyłu trochę kiepsko (i tak lepiej niż w jakimkolwiek Hatchbaku) ale za to widoczność w lusterkach to rekompensuje

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

wszystko zawsze świetnie działa bez zarzutu. to jest właśnie jakość

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw znikome gdy nic się nie psuje, częśći eksploatacyjne jak w 626, jednak niektóre elementy (amortyzatory) mogą być droższe. W większości przypadków trzeba co jakiś czas wysupłać kaskę na dolewki oleju, ale to jest norma w Mazdowskim V6. Koszt wymiany rozrządu odstrasza. (w zależności od zakresu 1000 -2000 zł) Na szczęście silnik jest bezkolizyjny no ale co się odwlecze to nie uciecze. Skuteczny remont silnika z robocizną powyżej 4-5 tysięcy (V) stąd powszechny wśród użytkowników swap.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

brak szóstego biegu w tej wysokoobrotowej maszynce jest odczuwalny.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik brzmi jak 100 diabłów ale to wnętrze sprawia że nie chce się wysiadać. zdarza mi się tam spędzić czas na piwku lub dwóch...

Wnętrze

autor opinii