Opinia Mazda 6 exklusiw 1.8 120KM (benzyna) kombi 2008r., ocena użytkownika (22q1)

Mazda 6 exklusiw 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-09-06

liczba wyświetleń: 5335

Spalanie

spalanie bez szału
benzyna
gaz
Miasto
9.80
11.50
Trasa
8.80
10.50
Cykl mieszany
9.20
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

serwisować w Niemczech

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

fatalny serwis

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rodzinne auto, raczej nie dla kierowców rajdowych

Ocena ogólna

Fatalny serwis, podam przykład :W lipcu br., wyjechałem wraz z rodziną ( żona i 3 dzieci ) na wakacje swoją 3 letnią Mazdą 6. Gdzieś za Neapolem doszło do niekontrolowaneg o wystrzału prawych i lewych kurtyn oraz poduszek w fotelach. Tylko dlatego, że skierowano mnie objazdem nie jechałem autostradą z normalną predkością. Zapewne doszło by do tragedii a tak żona doznała " tylko " obrażen ramienia. Samochód był 12 dni po gwarancji, był serwisowany choć nie w Mazda Polska ale zgodnie GVO. Przed wyjazdem przeszedł serwis OT-80 tys. więc był sprawny. Sądziłem, że Mazda Polska będzie czuła się odpowiedzialna za swoje wyroby a zwłaszcza będzie chciała gruntownie zbadać części i cokolwiek przeprosi za doznane wrażenia. Sądziłem, że poduszki powietrzne choć kilka dni po gwarancji winny być dożywotnio sprawne a nie potencjalnie zabijać. Oczywiście wyszło jak zawsze - skupiono się głównie na szukaniu mojej winy tak by pozbyć się odpowiedzialnośc i i jak najmniej zapłacić. Stwierdzili, że dokumentacja serwisu jest niepełna - nikt niestety nawet nie poprosioł o jej ewentuale uzupełnienie i że do eksplozji poduszek mogła przyczynić się instalacja gazowa. Wpływ instalacji gazowej na zdarzenie określony został na podstawie wpisu do dowodu rej. bez ogledzin instalacji, danych technicznych, homotogacji, zgodności montażu z zaleceniami producenta. Mam instalecję Stella OBD. Po długiej korespondencji stwierdzam, że Mazda Polska nie jest wcale zainteresowana zbadaniem przyczyny tego niebezpiecznego zdarzenia a hasło Mazda Polska "bezpieczne miejsce dla całej rodziny” jest pustym sloganem. Dodam, że w ramach gestu handlowego zaproponowali mi zrefundowanie naprawy w 30% przy calkowitym koszcie naprawy 18.000 tys. złotych. Nie muszę dodawać, że odmówiłem

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Czasami " myszkuje na prostej ", rewelaacja w zakretach, tarcze hamulcowe fatalne wymiana przy 60 tys.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

zbyt mała moc do ciężaru auta

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

trochę twardy ale wygodny

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

słabe plastiki, bardzo wygodny

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

bardzo przyzwoita

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

ok

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

ok

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

słabe tarcze hamulcowe, samoistny wystrzał poduszek powietrznych prawych i lewych kurtyn oraz poduszek w fotelach

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

duże kłopoty

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

bardzo dobrze sie prowadzi

Układ jezdny

autor opinii
Marcin