Opinia Mazda RX-8 40'th Anniversary edition 1.3 silnik wankla z wirującymi tłokami. 231KM (benzyna) coupe 2008r., ocena użytkownika (22xw)

Mazda RX-8 40'th Anniversary edition 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.3 silnik wankla z wirującymi tłokami. 231KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 22 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-01-14

liczba wyświetleń: 6712

Spalanie

Silnik kompletnie niewrażliwy na jakość paliwa, sporo pali.
benzyna
gaz
Miasto
19.50
-.--
Trasa
10.70
-.--
Cykl mieszany
15.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na cotygodniowym sprawdzaniu oleju, bo w RX-8 jest podczas użytkowania spalany olej (specjalny do silników rotacyjnych - częściowo spalający się olej hydrosyntetyczny.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś z pasją do jazdy, posiadającemu dobrą pensję. Na pewno nie młodziutkim wiekiem i stażem kierowców, bo przy pierwszej poważniejszej awarii może być przymusowy postój z powodu sporych kosztów ewentualnych napraw.

Ocena ogólna

Mazda RX-8 40'th Anniversary Edition - Świetny samochód. Prowadzenie jest doskonałe - jeździ niemal tak samo idealnie jak smart roadster (prawie gokart). Wyważony BOSKO! Silnik bardzo wysoko kręci (do 9500 rpm) przy niezrównanych wrażeniach dźwiękowych, bardzo elastyczny pomimo śladowego momentu obrotowego - 211Nm. W zakresie wysokich obrotów bardzo dynamiczny; skrzynia biegów jak masełko - IDEALNA!. Bardzo dużo pali, mało ekonomiczny - w trasie od 9,5 w górę, w mieście od 13 litrów w górę do nawet 30tu, ale te 13 to stylem emeryta z jednym okiem:). Poza tym wrażliwy na olej - musi być często dolewany i co tydzień sprawdzany (uwaga - drogi!). Wewnątrz stosunkowo dużo miejsca, świetne fotele, bardzo dobre materiały (o kilka klas lepsze niż np. w 350 Z), nienaganna ergonomia, super rozwiązane tylne drzwi - no i auto praktycznie bezawaryjne. Dość drogie w eksploatacji, ale warte każdej wydanej złotówki - radość z jazdy rekompensuje wszystko

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Wszystko oprócz parkowania - wspaniałe!

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Elastyczności trochę brakuje (tylko 211 Nm momentu), ale skrzynia jest tak przyjemna, że oprócz miasta sprawia ogromną przyjemność podczas zmiany przełożeń. Silnik jest DOSKONAŁY! Cichy, rasowy gang - no i można go kręcić do 9500 RPM! Przyśpieszenie - baaardzo dobre (6,4s do 100).

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

W mojej wersji dość twarde (bilstein B-6 na obu osiach), ale nie przesadnie, za to margines bezpieczeństwa i radość z zakrętów- ogromna. Wyciszenie bardzo dobre, do 5500 silnik cichutki, potem pracuje z rasowym gangiem, a blisko odcięcia... Bajeczka.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nic nie zawiodło.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto jest kosztowne w utrzymaniu, ale jeżeli jest w dobrych rękach to odpłaca bezawaryjnością.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest perfect - za te pieniądze nie kupisz takiego wózka.

Napęd

autor opinii
Robert