Opinia Mercedes 200-500 (W124) 3.0 113KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1991r., ocena użytkownika (hk6)

Mercedes 200-500 (W124) 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 113KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 500 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 1947

Spalanie

Oceniane auto na 2996ccm i silnik ZS (wolnossący)! Jest jak na swoją pojemność dość ekonomiczne! Powyższe wyniki obrazują spalanie przy umiarkowanej jeździe, ale nie przesadnie powolnej!
diesel
gaz
Miasto
8.70
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na faktyczny stan pojazdu! W dzisiejczych czasach znalezienie auta w dobrym stanie, bezwypadkowego jest nielada wyzwaniem! Szukać modeli (jeżeli chodzi o silniki ZS) o pojemności od 2500 w górę, czyli: 250D, 250D Turbo, 300D i 300D Turbo! Silnik 200D przy tej wadze auta, jest w/g mnie zbyt maleńki i słabiutki!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie "katować" silnika! On wytrzyma dużo, bo według użytkowników jest praktycznie nie do zniszczenia, ale pamiętać trzeba, że to nie wyścigówka!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam osobom, którzy szukają taniego i komfortowego pojazdu z "gwiazdą" na masce!

Ocena ogólna

Auto bardzo leciwe (18lat) i dla większość poszukujących auta dużego wygodnego już będzie za stare, ale jego walory użytkowe przewyższają kilkukrotnie jego wartość rynkową! Przy dobrze zadbanym egzemplażu poprostu lejemy ON i jeździmy od przeglądu do przeglądu!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Pojazd jak na swoją długość (4,8m) ma bardzo dobrą skrętność!

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Niestety, jak na 3litry pojemności, to wypada blado z mocą (tylko 113 KM), ale żywotność i bezawaryjność silnika to niedościgniony dla innych wzór!!!

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Samochód jest bardzo miły do prowadzenia! Przy spokojnej jeździe wypad na wyprawę o długości trasy kilkuset kilometrów to duża przyjemność i zero zmęczenia!

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Mercedes W124 jest pojazdem, gdzie na pewno nie zabraknie miejsca dla osób nim podróżujących! Auto jest bardzo wygodne! Jak na "pełnoletnie" auto wykończenie wnętrza jest doskonałe i ergonomiczne! Nie znajdziemy w nim tanio wyglądających, tandetnych plastików!

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Oceniane przeze mnie auto nie posiada klimatyzacji, wobec powyższeg oceniam wyłącznie wentylację/ogrzewanie i ten element wypada dobrze! Auto ma dobrze zestrojoną dmuchawę z czujnikami temperatury wewnętrznej pojazdu, które bardzo bobrze się sprawdzają i regulują temperaturę podawanego powietrza utzrymując przy tym jak najbardziej zbliżoną do ustawionego! Auto posiada nawiewy dla przedniej jak i tylnej części pasażerskiej z podziałem na indywidualną temperaturę dla prawej i lewej strony!

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra! Manewrowanie nie sprawia przez to problemów!

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny/elektroniczny sprawuje się idealnie! Zero awarii, jeżeli oczywiście nie grzebał ktoś przy tym układzie! Ze względu na leciwość konstrukcji, nie występuje w tym samochodzie praktycznie wogóle elektronika - to duży plus bo nie ma awaryjności!

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność bardzo mała! Praktycznie obsługa auta sprowadza się do okresowych przeglądów z wymianą oleju w silniku (co 10000km)! Rozrząd ma napęd łańcuchowy (zalecana przez mechaników wymiana łańcucha co 300000km!). Zawieszenie jest bardzo trwałe, jedyne co wymieniałem to łączniki stabilizatora z tyłu (tylko)! Końcówki drążków kierowniczych! Koszty niewielkie! Reszta zawieszenia jest w stanie b.dobrym!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest bardzo wygodne, ciche i ma dobrze zestrojone zawieszenie jeżeli chodzi o wybieranie nierówności!

Komfort jazdy

autor opinii