Opinia Mercedes 200-500 (W124) 2.3 136KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1987r., ocena użytkownika (78q)

Mercedes 200-500 (W124) 1987r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.3 136KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 260 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-24

liczba wyświetleń: 3664

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wszystko tak jak przy każdym aucie. Szczególnie na zgodność Vin-u z resztą. Zdarzaja się przeszczepy, składaków jest zatrzęsienie a od powypadkowych jak najdalej sie trzymac, a tych jest najwięcej.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na poziom paliwa i czy listew nie kradną.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, to auto potrafi zmienić kierowcę, to auto uspokaja, a przy naszych drogach i niektórych użytkownikach tego co drogami niby jest, to bardzo ważna i cenna cecha.

Ocena ogólna

Jest to tzw. ostatni prawdziwy mercedes, czyli w całości robiony w Niemczech. Następne tj. od 1995 roku były już częściowo montowane gdzieś indziej wiec usterek było wiecej. Pozatym nie oszczędzano na materiałach tak jak teraz, to auto było zaprojektowane i zbudowane tak aby służyło jak najdłużej a nie po to, żeby po przejechaniu iluśset tys. km. nie opłacało sie go naprawiać. Części podobno nie sa drogie, naprawy ponoć też proste, nie ma zbyt dużo elektroniki, konserwatywny wygląd starzeje się z wdziekiem, to auto sie podoba, jeżdzi, nie psuje się, jest wygodne i niestety dużo wciąż kosztuje ale cóż, jakość ma swoja cenę, a o aucie najlepiej świadczy jego cena.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto dosyć ciężkie więc trzyma się drogi, automat nie rozprasza, napęd na tył zapewnia bdb. promień skrętu, koła wręcz prostopadle ustawiaja sie do auta, kola 15 calowe więc pokonywanie nierówności dobre. Wspomaganie wydajne.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

W automacie cięzko ocenić elastyczność, poniewaz wcale nie muszę zmieniac więc prawie max a dlatego, ze przy gwałtownym przyspieszaniu nie reaguje odrazu tylko zachowuje sie tak jakby \\"nabierał powietrza\\" i dopiero wciska w fotel. Skrzynia tylko 3 biegowa ale za to trwała, wystarczy tylko co 60 tys zmieniac olej i będzie niezniszczalna. Przyśpieszenia wystarczajace, można bezstresowo wyprzedzać w granicach rozsądku oczywiście.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Ten model słynie z zawieszenia, Oczywiście między bajki można włożyć opowieśći, że wogóle nic nie słychać lecz w porównaniu do innych aut jest napradę dobrze. Fotele wykonane sa bardzo starannie, i maja sprężyny, czego niestety ze względu na oszczędność nie ma w wielu nowych autach. Po dystansie 600 km. czułem się bardzo dobrze a w innym aucie, z litości nie powiem w jakim chciało mi sie wrzeszczeć z niewygody. Wyciszenie jest rewelacyjne, komora silnika nie dość, że jest wyciszona to dodatkowo w tym modelu znajduje sie dodatkowa komora, która równiez tłumi chałas między silnikiem i przedziałem pasażerskim. Po zamknięciu drzwi czujesz sie jak w twierdzy, plastiki nie chałasują, i niezwykła jakość wykończenia sprawia, że nawet w tak starym aucie jest naprawdę cicho.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jest po prostu wygodnie, z tyłu wiadomo, że tak nóg sie nie wyciagnie. Ergonomia wzorowa, a wszystko w migaczu jest świetnym rozwiazaniem. Oparcie tylnej kanapy nie składa się ponieważ zbiornik paliwa jest za oparciem w końcu to limuzyna, bagażnik przepastny. Materiały wewnątrz bardzo dobrej jakości, na niczym nie oszczędzali w tym aucie. Nie ma zbyt dużej możliwości aranżacji, mozna jedynie wymontować kanapę ale nie miałem takiej potrzeby. Zabezpieczenie antykorozyjne również świetne, ostatnio przed zima zleciłem wyczyszczenie i zabezpieczenie podwozia, lecz tak jak sie spodziewałem było to zapobiegawcze dzialanie bo nic się nie działo. Jeśli gdzieś występuje korozja to znaczy, że jakieś przejścia auto miało.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W sumie jest dobrze, szyby szybko odparowuja, troszkę dłużej nagrzewa się niż w mniejszych autach, nie mam klimy ale jest szyberdach prawie na pól dachu, więc w upału po otwarciu temp bardzo szybko sie wyrównuje. W tym modelu jest dwustrefowe ogrzewanie.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu napewno jest lepsza niż do tyłu, jeżdziłem już autem z lepszymi lusterkami ale da sie na nich cofać łatwo.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ale to nie było duże zaskoczenie.\\r\\nWciąż atrakcyjne dla złodzieji.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii