Opinia Mercedes klasa A W 168 1.7 CDI 0KM (olej napędowy) hatchback 2000r., ocena użytkownika (rrg)

Mercedes klasa A W 168 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.7 CDI 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-03-05

liczba wyświetleń: 7549

Spalanie

Spalanie jest rewelacyjne i to chyba jedyna pozytywny aspekt tego modelu. Chociaż wtryskiwacze CDI są bardzo czułe na jakość paliwa i osobiście radziłbym tankować na dobrych stacjach bo wymiana jednego (a Jest ich 4) uszkodzonego wtryskiwacza na nowy to koszt 1500zl + robocizna.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Chcesz zaoszczędzic? - nie kupuj tego auta. Jak mówią znawcy: jest mercedes i jest A Klasa. A jeśli mimo wszystko zdecydujesz sie na zakup to zwróć uwagę na to aby auto było zadbane i poszanowane i z małum przebiegiem. Najlepijej sprawdzić jego stan w ASO lub warsztacie serwisowy BOSCH i popiąć pod komputer. Handlarze kręcą niestety niezłe wały na przebiegach i potrafią odpicować tak ato że wygląda jak igiełka. Nie dokńca wierzcie w przeglądy serwisowe odnotowane w książce serwisowej bo na to też są sposoby.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobą które pokonują codziennie nie duże odległosci w cyklu miejskim.

Ocena ogólna

To nie jest Mercedes!!! Jego awaryjność i koszt napraw przekroczyły moje oczekiwania co do tej marki. Jestem w posiadaniu tego auta trzeci rok i nie jeste w stanie powiedzieć o nim nic pozytywnego poza spalaniem. Jednak oszczędnością na paliwie nie byłem w stanie zrekompensować napraw które wykonałem (a nie były to naprawy w ASO, których koszt mógłby zrównoważy wartość samochodu). Dostęp do silnika i jego podzespołów jest niesamowicie utrudniony. Niektóre naprawy, w normalnym aucie wykonałbym sam (jak wymiana paska wieloklinowego i rolek napinających czy wymiana przewodu zasilającego smarowanie turbiny), lecz w tym nie dałem rady i byłem zmuszony skożystać z pomocy mechanika. Auto jest małe (choć w środku jest przyzwoita przestrzeń), zwrotne i dynamiczne. Jego sylwetka podoba się - zwłaszcza kobietom. Jak na nasze drogi zawieszenie ma troche za sztywne ale dzięki temu dobrze trzyma się jezdni na zakrętach. Rozstaw kół i oryginalne opony (195x55x15) powodują, że auto traci sterowność po wpadnięciu w koleinny. Niestety w moim odczuciu auto nie jest godne polecenia, chyba że z małym przebiegiem i stosunkowo krótki czasem przyszłej ekspluatacji. Autko jest fajne dopóki nie zacznie się psuć. A gdy już zacznie to nie ma tego końca!

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

Prowadzi się autko przyjemnie i swobodnie. Jest tzw. lekkie w prowadzeniu lecz przy większej prędkości w czasie pokonywania łuku w lewo drży kierownica i słychać przerażający stukot w lewym kole. Niestety mechanicy twierdzą, że zawieszenie jest w pożądku i nic nie mogą na to poradzić!

Prowadzenie auta

4/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik jest elastyczny i bardzo oszczędny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest bardzo sztywne dzięki czemu autu dobrze trzyma się drogi lecz na nasze "polskie" nawieżchnie się nie nadaje. Czuć wszystkie drobne nierówności, dziury w asfalcie i wyboje.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Wmojej wersji jest zamontowany podłokietnik. Jest to rzecz bardzo fajna i praktyczna ale nie w tym aucie!!! Jest zamontowany w taki sposób, że ogranicza swobodny dostęp do hamulca ręcznego i przycisków sterowania szybami. zaciągnięcie ręcznego przy rozłożonym podłokietniku jest prawie niemożliwe.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

3/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie wiem po co jest zamontowane tzw. Webasto skoro podzczas postoju ono nie działa.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Często śniedzieją różnego rodzaju styki. Taśma Air Bag nagminnie się przeciera - konieczna wymiana (nowa 700zł, używana 250zł i ciężko dostać). Popsuty wielofunkcyjny przełącznik kierunkowskazów i świateł - podzas włączania kierunkowskazu zapalają sie światła długie.

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Po pierwsze jest ciężko znaleźć dobrego fachowca który podjąłby się wymiany części w tym aucie. Dostęp do podzespołów silnika typu alernator, rozrusznik... jest bardzo ograniczony i często wiąże się z opuszczaniem silnika (jak przy wym. rolek napinających paska wieloklinowego) czy wyjęciem silnika (wymiana rozrusznika - ogromne koszty jak na taką naprawę). Do wymiany wryskiwaczy czy ich uszczelnień trzeba rozebrać pół silnika tzn. kolektor, turbinę a o dostępie do śrub mocujących te podzespoły już nie wspomnę. Wymiana głupich świec żarowych jest nie możliwa bez zdemontowania kilku części.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność po roku użytkowania.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii