Opinia Mercedes klasa E classic 2.2 cdi 175KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (3ar)

Mercedes klasa E classic 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 cdi 175KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 5050

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.30
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeżeli używany: koniecznie trzeba sprawdzić przebieg. Są roczne mające i 300.000 (oczywiście nie na liczniku)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tym, dla których nie ma znaczenia poziom obsługi serwisowej i ceny nieadekwatne do jakości świadczonych usług serwisowych.

Ocena ogólna

Jezeli chodzi o samochód jestem zadowolony. Najgorzej jest z autoryzowanym serwisem (Zeszuta Radom). Nie dość, że drogo (to jeszcze można znieść), to wyjątkowo nieprofesjonalnie. Przykłady:pracownicy nie wiedzą po ilu kilometrach wymienia się olej w automacie (np. jeden twierdzi, że po 90.000, drugi, że po 60.000), mimo zgłoszenia usterek nie są one naprawiane w trakcie przeglądu a pracownik nawet nie zgłasza że nic nie robiono lub po prostu nie potrafiono naprawić,za koszt naprawy trzeba zapłacić nawet gdy diagonoza była zła, czas oczekiwania na termin naprawy dochodzi nawet do 3 tygodni, pracownicy (tzw. doradcy) nie potrafią odpowiedzieć na najprostsze wydawałoby się pytania, np. czy można zrobić upgrade oprogramowania, jakie pokrycie Polski ma nowa mapa nawigacji (a kosztuje 1000 złotych - naciąganie klienta, bo to mercedes, więc nikt nie będzie patrzył na cenę...), że można wymienić moduł podłączenia telefonu komórkowego na inny niż w wersji fabrycznej (sam znalazłem w internecie, że jest taka możliwość), gdzie można naprawić nawigację (bo oni nie potrafili skasować błędu odczytu płyty i powiedzieli, żeby szukać „na mieście u elektryków - niestety nie znalazłem, a powinni mi naprawić przecież w autoryzowanym serwisie...). Samochód po przeglądzie wyjeżdża brudny (niby drobiazg, ale…). Umawiam się na 8 rano na naprawę elektryki, okazuje się, że elektryk pracuje od 9-tej (przepraszają, ale co ztego, jak muszę czekać...). Zdarzają się sytuacje, że jadę do serwisu, a on zamknięty, bo coś tam (na przykład inwentaryzacja) – nie mogę się nawet zapisać na wizytę, niezaelżnie czy przyjechałem z dalego czy nie (oczywiscie na stronie internetowej w przedzień nie było informacji, że serwis będzie zamknięty). W trakcie przeglądu czy naprawy nie ma możliwości przyglądania się, co i jak jest robione.Serwis na maile z zapytaniami nie odpowiada w ogóle. Żeby było ciekawiej dzwoni czasem jakaś panienka z zapytaniem czy jestem zadowolony z przeprowadzonego serwisu, odpowiadam, że nie i opisuję co mi się nie podobało – nikt nawet potem nie oddzwoni z propozycją poprawy lub ponownej wizyty (po cholerę zatem ta fikcja?). Traktują klienta jak złodzieja. Na bramce dostaje się przepustkę, która trzeba podbić w docelowym miejscu (np. w sklepie) – bez tego się nie wyjedzie. Gdy jest uszkodzony jakiś drobiazg (naprawialny nawet)w module - proponują wymianę całego modułu (przykład: proponowali mi całe palenisko webasto za 5000 złotych, naprawiłem gdzie indziej za 500). Jak najdalej od nich.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Źle reaguje na nierówności poprzeczne. Bez parktroniku ciężko byłoby zaparkować. Na szczęscie mam.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Zupełnie przyzwoicie, jak na tę masę samochodu. Skrzynia biegów przy redukcjo mogłaby reagować nieco szybciej

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Przy zimnym silniku trochę za głośno. Dobrze, że mam ogrzewanie postojowe.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Duże i wygodne autko.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mam zastrzeżeń. Raz wysiadł czujnik temperatury zewnętrznej, co spowodowało kłopoty z ogrzewaniem wnętrza pojazdu, ale czujnik kosztuje 50 złotych i można wymienić go samemu w 5 minut.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Z mały zasięg wycieraczki po stronie kierowcy powoduje, że 10 cm. szyby po lewej nie jest czyszczone.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Psuje się każdy...

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd na tylne koła, a prowadzi się znakomicie

Układ jezdny

autor opinii