Opinia Mercedes klasa E W210 3.2 CDI 197KM (olej napędowy) kombi 2002r., ocena użytkownika (25zc)

Mercedes klasa E W210 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 3.2 CDI 197KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 460 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-11-15

liczba wyświetleń: 2088

Spalanie

Wszystko zależy jak dynamicznie się jeździ, mi przy bardzo spokojnej jeździe, przy ograniczeniach do 60 km/h oraz częstej redukcji biegów na tiptronicu udało się zejść w trasie do 6,1l na 100, jednak przeważnie jeździ się inaczej.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan karoserii, występującą rdzę, sprawność silnika oraz elementów dodatkowego wyposażenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na jakość tankowanego paliwa oraz komunikaty wyświetlane na desce rozdzielczej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Raczej osobie która ceni sobie poczucie komfortu, bezpieczeństwa i dynamicznej, szybkiej jazdy oraz jest w stanie wydać większą kwotę na naprawy aby to poczucie komfortu, bezpieczeństwa i dynamicznej jazdy były naprawdę odczuwalne.

Ocena ogólna

Generalnie przeważają zalety, wygoda, poczucie bezpieczeństwa oraz osiągi, jednak wady także są, tzn blacharka oraz niezawodność pozostawiają sporo do życzenia

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Przy sprawnym zawieszeniu z zamontowanym nivo z tyłu po prostu płynie się po drodze, gorzej jednak jeśli nivo nawali... Bardzo duży promień skrętu, sam manewr parkowania dość przyjemny, gorzej jednak z szukaniem miejsca na parkingu. (Średnio potrzeba 1,5 normalnego miejsca aby swobodnie wysiąść z 2 stron.)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Naprawdę wbija w fotel przy mocnym zwiększeniu gazu, skrzynia biegów pracuje dość płynnie. W zimie również nie ma problemu z szybkim ruszaniem z miejsca, o ile mamy sprawne systemy ESP i ABS, w przeciwnym razie samochód może polecieć na przeciwny pas.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jeśli posiadamy pełne wyposażenie siedzeń tj. ogrzewanie foteli, wentylację, pamięć kierowcy i pasażera, regulację ortopedyczną wygoda ogromna, co do zawieszenia tak jak wspomniałem, jeśli wszystko działa sprawnie samochód płynie po drodze. Co go wyciszenia wnętrza to jest na dobrym poziomie, chyba że otworzymy okno jadąc więcej niż 100 km/h.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń dla pasażerów jak i kierowcy dość spora, w dodatku z zaawansowaną regulacją. Bagażnik w wersji kombi robi wrażenie, mi osobiście udało się zmieścić regał 220cm wysoki swobodnie zamykając klapę. Duże możliwości modyfikacji przestrzeni bagażnika. Co do Karoserii to chyba najgorsza cecha tego modelu. Gnije na potęgę, szczególnie doły drzwi, miejsca między uszczelkami, szczeliny klapy bagażnika w okolicach dachu, błotniki oraz czarne listwy ozdobne przy szybach drzwi. Na pochwałę załuguje również poziom bezpieczeństwa, duża ilość poduszek powietrznych i gabaryty samochodu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

2/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dmuchawa ma małą wydajność jak na tak duży samochód, climatronic działa w miarę poprawnie, w zimie trzeba trochę poczekać aż silnik się nagrzeje, można jednak wspomagać się grzanymi fotelami. Częste awarie reglera stabilizującego obroty dmuchawy. Zdecydowanie słaby nawiew z tunela środkowego, w stosunku do nawiewów bocznych. Klimatyzacja chłodzi dość szybko, jednak wiąże się to z ładowaniem prawie 1kg gazu do układu klimatyzacji.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Widoczność zdecydowanie na plus, lusterka dość duże i przejrzyste, widoczność do tyłu w kombi również wzorowa, nawet nie ma potrzeby z korzystania z lusterek bocznych. Jedynym problemem może być dla osoby małych gabarytów widoczność do przodu, gdzie w pewnym momentach słupki zasłaniają dużą część drogi.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jeśli nic nie pożera nam prądu i mamy dobrze dopasowany akumlator raczej wszystko pracuje dobrze, zdarzają się często błędy poduszki powietrznej z powodu uszkodzenia maty w siedzeniu pasażera.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

O ile części eksploatacyjne są stosunkowo tanie, to niestety nie można tego powiedzieć o reszcie, najdrożej wychodzi naprawa silnika oraz układu nivo. Części elektroniki i dodatków na razie nie są strasznie drogie i można w miarę łatwo doposażyć swój samochód.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Koszta utrzymania samochodu w razie poważnych awarii

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie w tej wersji bije na głowę, przy tak dużej mocy, takie małe wartości są dla mnie śmieszne.

Spalanie

autor opinii
Paweł