Opinia Mercedes klasa E avantgarde 3.0 TD 177KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (mtm)

Mercedes klasa E avantgarde 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 TD 177KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-01-09

liczba wyświetleń: 3230

Spalanie

Mimo sześciu cylindrów i automatu auto jest rewelacyjnie oszczędne. Mimo mego dość młodego wieku przy poruszaniu się spokojnie a W210 E 300td 98r. naprawdę sporo potrafi, mi udało się spalić w mieście ok.8/100 w trasie 6/100 a w cyklu mieszanym ok.8/100. Choć wiadomo że można spalić i dużo dużo więcej ale mimo pojemności,gabarytów i automatycznej skrzyni da się podróżować naprawdę oszczędnie.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na blacharkę zwłaszcza ale ogólnie jak to przy zakupie auta na wszystko. I jeśli ma to być automat a w E300td nie ma innego wyboru na pracę skrzyni.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Z mojego doświadczenia to użytkuje dość normalnie. Tylko podczas zimnego silnika nie obciążam turbiny " niskie obroty " i po ostrym poruszaniu się nie gaszę od razu czekam przynajmniej 1 minute, poza tym standardowo.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto za rozsądne pieniądze chce mieć namiastkę luksusu,komfortu i naprawdę porządne mocne a zarazem oszczędne auto.

Ocena ogólna

Bez zastrzeżeń!!!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo dobrze się prowadzi choć wersja avantgarde jest nieco niżej zawieszona od podstawowych modeli i na naszych drogach,przy większej prędkości jest nieco gorzej.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik pracuje super,skrzynia również samochód jest elastyczny,choć ze startu przyspieszenie jest bardzo dobre jak na masę auta 1650kg i automat to duże wrażenie robi gdy automat przejdzie na drugi bieg,zaczyna ciągnąc i jest tak na wszystkich biegach aż do ostatniego 5. Silnik pracuje równiutko i bardzo kulturalnie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest dość twarde(avantgarde)ale spisuje się dobrze tylko z kierowcą bo ma tendencje do podskakiwania przy dużej prędkości dużo lepiej jest np. z czwórką pasażerów jest komfortowo nic nie dobija itd. Fotele są wygodne a jeszcze lepsze z funkcją pompowania. We wnętrzu cicho i spokojnie tylko przy ostrym przyśpieszaniu silnik jest nieco głośniejszy.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jak na te lata materiały,jakość i ich spasowanie jest super nic nie trzeszczy nie stuka.Żadnych przetarć i tym podobnych. Miejsca jest sporo pasażerowie nie narzekają. Z obsługa też bezproblemowo wszystkie funkcje są intuicyjnie rozmieszczone. Gorzej jest z blachą choć pewnie zdarzają się modele bez problemowe a mianowicie"korozja". Mój jest sprowadzony pół roku temu,stan mechaniczny jak i reszta bez zarzutu ale korozja była na 2 rantach błotników"minimalnie!!" pod reflektorem"minimalnie" i wokół zamka tylnej klapy"minimalnie" ale zdarzają się dużo gorsze egzemplarze.Zależy od eksploatacji i jak kto dba. Pozdrowionka W210

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jak i klima " klima tronik " bez zarzutu,odparowywanie szyb jak i ogrzewanie tylnej szyby szybko i sprawnie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przeszklenie auta jest na tyle dobre że pozwala bezproblemowo obserwować co się dzieje w około auta tym bardziej że jest bardzo szeroki zakres regulacji fotela.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Auto mam dopiero trochę ponad pół roku. Jak do tej pory, żadnych zastrzeżeń.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Pół roku w kraju jak dotąd bez żadnych napraw. A poza tym od ostatniego serwisu przy 222 000km zostało mi jeszcze 9000km do wymiany oleju itp. Oby tak dalej. POZDROWIONKA WINC83 E300td...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii