Opinia Mercedes klasa SLK r171 1.8 v6 120KM (benzyna) cabrio 2005r., ocena użytkownika (249m)

Mercedes klasa SLK r171 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: cabrio

silnik: 1.8 v6 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 56 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-01-05

liczba wyświetleń: 3338

Spalanie

W zależności od tego jaka ma być zabawa, takie spalanie. Jeśli SLK użytkowany jest wakacyjnie lub na krótkich odcinkach, należy pamiętać, aby nie wchodzić na wysokie obroty na zimnym silniku, auto powinno być dogrzane. Po odpaleniu dobrze jak auto na wolnych obrotach pochodzi przez chociaż 2 -5min aby silnik trochę się rozruszał, to samo kiedy wracamy z trasy warto pozostawić na wolnych obrotach silnik i dopiero wyłączyć. Zdecydowanie dłużej posłuży nam nasz samochód.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zdecydowanie czy nie było bite, sprawdzić warstwy lakieru w autoryzowanym serwisie, ale dobrze na drugi taki przegląd mechaniczny pojechać do pasjonata Mercedesów z dużym doświadczeniem. Cena nie czyni cudów!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularne wymiany płynów, filtrów, olejów itp. korzystać z oryginalnych części!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto szuka czegoś solidnego, przecież to MERCEDES! Ale ważny super serwis znający się na tych mechanizmach najlepiej z pasją! ASO czasem pozostawia wiele do życzenia, ale przecież jesteśmy w Polsce.

Ocena ogólna

Najlepsza zabawa, jeśli nie załamią mechanicy swoją solidnością i wiedzą!!! Auto bardzo polecam, liczę na usunięcie usterki i znowu dobra zabawę. Wakacje tym autem czysta rewelacja, auto bardzo cieszy.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto świetnie się prowadzi, bardzo dobrze sprawdza się w zakrętach. Układ kierowniczy typowy dla tego typu samochodu - ciężej kręci się kierownicą niż w innych autach. Hamulce bez zarzutu, nie miałem problemów. Parkowanie auto ma rewelacyjne wymiary i zaparkujemy wszędzie (uwaga na krawężniki niski zderzak przedni)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Korzystam z automatycznej skrzyni biegów która świetnie sobie radzi, ważne aby dbać o częste wymiany oleju i filtrów. Silnik 1,8l do jazdy po mieście wystarczający. Mam jednak problem: Zbierał mi się olej w zbiorniczku płynu chłodzenia. Wizyta w ASO i stwierdzono że należy wymienić uszczelkę pod głowicą. Nie mogli wyszukać wycieku płynu który pojawiał się pod samochodem. Dowiedziałem się, że należy zacząć naprawę od wymiany chłodniczki oleju która może być przyczyną. W ASO wymieniono mi nową chłodniczkę oleju wypłukano x 2 układy wlano nowy olej silnikowy, płyny chłodząc, zmieniono filtry. Wyjeżdżając z serwisu przed odpaleniem auta usłyszałem BULGOTANIE płynów (jak gdyby przelewała się gdzieś woda) - po chwilowej jeździe bulgotanie ustąpiło. Jednak po 2 godzinach jazdy pojawił się znowu wyciek płynu pod autem i co gorsza pojawiła się usterka na komputerze samochodu że należy dolać płynu chłodzącego silnik, bo jest niski stan. obecnie próbuje usunąć usterkę!

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Auto z otwartym dachem zachowuje się rewelacyjnie, kompletnie nie słychać żadnego "stukania czy pukania". Nie słyszę że kokpit lub jakiś plastik daje znaki/odgłosy.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

ważne aby auto miało łatwo sprawdzalną historię wymian i napraw. Nie radze kupować tego auta jeśli było bite w tylną część, ponieważ naruszony oryginalny mechanizm otwierania dachu może sprawiać problemy. Auto z zamkniętym dachem daje odgłosy przy nierównych drogach, niestety twardy dach pracuje i nawet uszczelki w super stanie będą wydawać odgłosy (pracy tych elementów).

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie miałem problemów, wszystko działa prawidłowo.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

W aucie siedzi się bardzo nisko, widzimy bardzo długą przednią maskę, lusterka boczne dość małe, ale ma to swój urok i nie ma problemu z widocznością.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie spotkałem się z problemami. Ogrzewane fotele, el. lusterka, el. szyby, audio, pilot w kierownicy działa bez problemów.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

szukam dobrego mechanika z pasją i dobrym przyrządami jak w ASO. Obecne naprawy w ASO ale zastanawiam się nad serwisem BROLER w Wa-wie. Każdy ASO podaje bardzo duże ceny i mówi co innego, bardzo trudno określić kto ma racje. Trudno jest mi ufać ASO kiedy to ja poddaje pomysł od czego trzeba zacząć naprawę (nie jestem mechanikiem a ekonomistą) moja wiedza wynika z wnikliwego szukania rozwiązań, dlatego zasięgałem wiedzy w nieautoryzowanych serwisach i na końcu trfiałem do ASO które potwierdzało, że faktycznie powinno się zacząć od tego co wskazuje (a przynajmniej warto zacząć od tańszej wersji). Zależy mi, aby moje auto pracowało i działało w 100% na oryginalnych częściach, a wymiany części były robione z największą precyzją.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

niby stwierdzono że muszę przy przebiegu 56tys km wymienić uszczelkę pod głowicą :-/ jestem drugim właścicielem tego auta.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze, bardzo przestronne i przyjemne

Komfort jazdy

autor opinii
Wojtek