Opinia Mercedes Sprinter 316 CDI 2.7 160KM (olej napędowy) bus 2004r., ocena użytkownika (214k)

Mercedes Sprinter 316 CDI 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.7 160KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 653 210 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 5455

Spalanie

Jeżdżąc spokojnie można zejść nawet do 8 litrów w trasie, ale obroty silnika nie mogą przekraczać 2 tyś.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy samochód nie jest powypadkowy i czy silnik nie jest przegrzany.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wlewać złego paliwa. Te silniki tego nie lubią. Przy jeździe z dużymi ładunkami wymieniać olej co 10 tyś.km.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

normalnym kierowcom, którzy dbają o auto i nie udaja rajdowców. Samochód to wół roboczy.

Ocena ogólna

Zbyt mało schowków w kabinie, tragiczna pod kątem zabezpieczenia antykorozyjnego karoseria, słabe światła. Dobry i oszczędny silnik, wytrzymałe zawieszenie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Ogólnie nie jest źle, jednak przy jeździe bez obciążenia po śliskiej nawierzchni, trudno utrzymać samochód na drodze. Kłania się tylni napęd. Lusterka boczne mogłyby być większe. Wadą lusterek jest szybkie zabrudzenia w trakcie padającego deszczu lub śniegu.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Dosyć dobra elastyczność. Na 5 biegu można jechać zarówno 50 jak i 150 km/h. Pierwszy i drugi bieg trochę za krótki, ale to kwestia przyzwyczajenia. Silnik jest mocną stroną tego modelu, tylko nie można lać złego paliwa.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

To nie osobówka, ale sądze, że mogłoby być lepsze wygłuszenie kabiny.Jazda z kompletem pasażerów, czyli 1+2, na dłuższych odcinkach, to mordęga.Jest zbyt ciasno i o ile fotel kierowcy jest w miarę znośny, to kanapa pasażerów nie zachęca do długich podróży.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Zabezpieczenie antykorozyjne w tym samochodzie to fikcja. On wyjeżdżając z fabryki już rdzewieje.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przy komplecie pasażerów, xczyli 1+2 ciągle zaparowane szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Za małe lusterka boczne, które w dodatku szybko zbierają brud w trakcie opadów deszczu lub śniegu.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Całkiem nieźle.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Jak dbasz, tak jeździsz. Nie zdarzyło mi się nie wrócić z trasy. Jeden mankament, to zawór egr, ale wymienia się wydech na stary typ plus zmiana komputera (koszt ok.2500 zł) i nie ma problemu.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

taka marka i za te pieniądze to wstyd by młode samochody tak szybko zżerała rdza.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy obciążeniach rzędu ok. 2-2,5 tony spalanie w granicach 9 litrów przy spokojnej jeździe. Bardzo pozytywnie

Spalanie

autor opinii