Opinia Mercedes Sprinter 315 CDI 2.2 150KM (olej napędowy) bus 2007r., ocena użytkownika (vvr)

Mercedes Sprinter 315 CDI 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.2 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-01-09

liczba wyświetleń: 7056

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
13.30
-.--
Trasa
12.10
-.--
Cykl mieszany
12.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na ofertę konkurencji i szybko uciekać z salonu MB

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak już kupisz to zakażenie to dokup do niego dobrą polisę assistance no i jeżeli ktoś jeszcze ubezpiecza takie ryzyko to ubepzpieczenie kosztów napraw

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Swojemu śmiertelnemu wrogowi bo by go szybko wykończył

Ocena ogólna

Samochód kocha lawety i nie może się bez nich obyć nie jest w stanie zaliczyć kwartału bez awarii krytycznej (czyli takiej z która nie da się samocdzielnie zjechać do bazy lub serwisu). Owszem komfortowy i ergonomiczny, ale jadąc nim zastanawiasz się kiedy sie coś urwie albo rozleci i nigdy nie wiesz czy dojedziesz. Poza cenami części i przeglądów w autoryzowanych stacjach obsługi koszty są na akceptowalnym poziomie

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

Parametry użytkowe są naprawde w porządku jedna z niewielu dobrych stron tego samochodu. Jeżeli zechce już jechać i nic się po drodze nie rozleci to jest naprawde przyjemnie

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Tak jak w poprzednim punkcie dopuki jedzie jest ok.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

jedzie się komfortowo i wygodnie.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Głównym problemem jest korozja nadwozia, porównywać pod tym względem można jedynie z Polonezem albo starym Oplem. Jeżeli chodzi o przestrzeń i ergonomię to nie ma sobie równych w klasie

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

W trasie grzeje i chłodzi wydajnie, nie polecam jednak do jazdy zimą po mieście. Auto jak stoi w korku lub na postoju szybko się wyziębia pomimo rozkręcenia ogrzewania na max. Poza tym awaryjny układ wentylatorów (zaciera się i wymaga wymiany w całości)

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Do przodu i na boki widoczność jest bardzo dobra podobnie w wielkich lusterkach. Do tyłu nie widać nic ale wynika to z zabudowy (plandeka)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Awaryjna

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jeżeli idąc do salonu MB uważasz że płacisz za jakość to jesteś w olbrzymim błędzie. Samochody jeżdzą głównie do serwisu a i to najczęściej na lawecie. Ceny części biorą najprawdopodobniej z sufitu albo z gwiazd

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Laweta i serwis przynajmniej raz na kwartał. Mam jeszcze transita z '88 roku i ma trochę lepsze wyniki na tym polu

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Marek`