Opinia Mercedes Sprinter 516 CDI 2.0 CDI KM (olej napędowy) inne 2011r., ocena użytkownika (2594)

Mercedes Sprinter 516 CDI 2011r. - opinia użytkownika

nadwozie: inne

silnik: 2.0 CDI KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 56 400 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2016-04-16

liczba wyświetleń: 1654

Spalanie

Spalanie znośne
diesel
gaz
Miasto
10.80
-.--
Trasa
9.70
-.--
Cykl mieszany
10.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na uszczelki przy szybie przedniej. Wylatują w trakcie jazdy i robią strzszny hałas.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie mam zdania.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Spokojnemu kierowcy wolnojeżdżącemu. Sprinter to tylko nazwa, auto nie wytrzymuje ostrej jazdy.

Ocena ogólna

Pomimo podwójnych kół z tyłu, zimą jazda jest średnia, tak samo w błocie. Lepszy byłby napęd na przód.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Nie mam co narzekać, skrzynia ładunkowa ma 4,5 metra długości.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przy kupnie zachęcano mnie do ustawienia ogranicznika prędkości. Teraz wiem dlaczego! Pożyczyłem auto kierowcy z ciężką nogą. Zrobił trsę 1000 km i silnik się zatarł, bo wtrysk lał wypalił tłok, a opiłki dostały się na panewkę.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

1/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Nie mam krytycznych uwag.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód ma 5lat, jest garażowany, a pomimo to rdza do ścignęła.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zarówno ogrzewanie, jak i klimatyzacja na dobrym poziomie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przy skośnym dojeżdżaniu do skrzyżowania, nie widać nic z prawej strony, trzeba odpiąć pasy i wyjrzeć lub prosić pasażera, jeśli jest.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

1/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Już w drugim roku eksploatacji miałem awarię i silnik wchodził w tryb awaryjny z zaniżoną mocą, a miałem wtedy przebieg 22000 km.

Elektryka

9/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Czeka mnie wymiana silnika. Hasło: Kto ma gwiazdę ten ma jazdę jest nieaktualne. Nie kupię więcej samochodu, którego producent nie gwarantuje 100 000 kilometrów bezawaryjnej jazdy.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik, nawet gdy ktoś non stop wciska pedał gazu , nie powinien się zatrzeć przy 56400 km. To w końcu ciężarówka. Z drugiej strony to nie auto sportowe.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Fotel kierowcy wygodny, długie trasy przejeżdża się bez zmęczenia.

Komfort jazdy

autor opinii
Maciej